خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه:

صدور 117 کد سرمایه گذار خارجی در نیمه نخست 94

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۹۷۹

در شهریورماه گذشته 25 کد سهامدار خارجی صادر شد تا رکورد جدیدی در ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران به ثبت برسد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از صدور 117 کد سرمایه گذار خارجی در نیمه نخست سال 94 خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، دکتر محمدرضا محسنی با بیان مطلب فوق افزود: در شهریورماه گذشته 25 کد سهامدار خارجی صادر شد تا رکورد جدیدی در ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران به ثبت برسد.

وی از تکاپوی کارگزاران برای دریافت کد سهامدار خارجی خبر داد و گفت: سرمایه گذارانی از آلمان (6 نفر)، هلند، نیوزیلند، آمریکا، لوکزامبورگ، انگلیس (2 نفر)، کویت و افغانستان (4 نفر) با پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، کدهای سهامداری خود را دریافت کردند.

مدیرعامل سمات اضافه کرد: هشت سرمایه گذار حقوقی خارجی نیز ماه گذشته کد سهامداری خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی دریافت کرد تا تعداد سرمایه گذاران حقوقی خارجی فعال در بازار سرمایه ایران به عدد 39 برسد.

دکتر محسنی با بیان اینکه روند ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران افزایش چشمگیری داشته است، گفت: سال گذشته 121 کد برای سرمایه گذاران خارجی صادر شد اما در شش ماهه نخست امسال تعداد 117 کد برای سرمایه گذاران خارجی صادر شده است که به طور حتم این رقم در ماه های آینده افزایش خواهد یافت.

نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران را آبان ماه سال 73 یک شرکت آلمانی دریافت کرد و تاکنون 454 کد سهامدار خارجی در این بازار صادر شده است.

در حال حاضر سرمایه گذارانی از آمریکا، انگلیس، روسیه، آلمان، سوییس، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی، و افغانستان فعال هستند.

بر اساس این گزارش، در این فهرست نام 30 سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور نیز دیده می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز