خبرگزاری کار ایران

پیوند دانشگاه و صنعت ساختمان با حضور اساتید درچرخه نظام ساختمان

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۱۰۷

رئیس دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس، تلاش برای ارتقاء کیفیت ساخت و ساز و فراهم نمودن ساز و کارهای اجرایی در راستای رساندن ساختمان ها به سطح دانش مهندسین کشور را یکی از اهداف گروه اساتید برشمرد.

دانشجویانی که در شرایط فعلی عملا با نظام مهندسی ساختمان بیگانه شده اند با حضور اساتید در چرخه نظام ساختمان پیوند زده می شوند و ارتباط بین دانشگاه و صنعت ساختمان بر قرار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حمزه شکیب ، رئیس دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس، تلاش برای ارتقاء کیفیت ساخت و ساز و فراهم نمودن ساز و کارهای اجرایی در راستای رساندن ساختمان ها به سطح دانش مهندسین کشور را یکی از اهداف گروه اساتید برشمرد.

وی با بیان اینکه مهندسین ما به لحاظ توان فنی از بهترین های دنیا می باشند اما در میدان اجرا ساز و کارهای لازم برای آنها فراهم نیست و عملا تولیدات ساختمانی ما از کیفیت بسیار پایینی بر خوردار است، گفت: لازمه تحقق ارتقاء کیفیت ساخت و ساز ایجاد تحول اساسی و بنیادی در نظام مدیریتی مهندسی ساختمان است و حضور گروه اساتید درهیات مدیره هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان این نوید را می دهد که حلقه دانش فنی و شیوه اجرا به هم پیوند زده شوند.

این استاد دانشگاه افزود: فرایند ساخت و ساز باید توسط واجدین صلاحیت انجام شود، دانشجویانی که در شرایط فعلی عملا با نظام مهندسی ساختمان بیگانه شده اند با حضور اساتید در چرخه نظام ساختمان پیوند زده می شوند و ارتباط بین دانشگاه و صنعت ساختمان بر قرار خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر کیفیت ساخت و ساز در تهران به گونه ای است که ساختمانهای ما دارای حداقل عمر مفید و برای یک افق کوتاه مدت ساخته می شوند و ما عملا شاهد هدر رفتن سرمایه های ملی هستیم از طرف دیگر با قرارگیری شهرمان در کمربند زلزله با وجود به روزترین آیین نامه های طراحی ، ساختمان ها در مقابل این پدیده طبیعی بسیار آسیب پذیر هستند.

این کاندیدای هفتمین دوره نظام مهندسی ساختمان استان تهران یکی دیگر از حلقه های مفقوده در ارتقاء کیفیت ساخت و ساز را تعامل عملی بین نظام ساختمان استان تهران ، دولت و مدیریت شهری عنوان کرد و ترسیم افق روشن برای نظام ساختمان استان تهران را منوط به حضور حداکثری در انتخابات هفتمین دوره نظام مهندسی دانست.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز