خبرگزاری کار ایران

معاون امور آب و آبفا وزارت نیرو:

سفره‌های آب زیرزمینی رو به ورشکستگی است

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۱۲۳

معاون وزیر نیرو با اعلام اینکه سفره‌های آب زیرزمینی رو به ورشکستگی است، گفت: ۸۵ درصد آب شرب بیشتر شهرهای ایران از منابع زیرزمینی تامین می‌شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رحیم میدانی در جمع مدیران حوزه آب استان همدان اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور در حوزه آب، روند رو به زوال منابع آبی کشور است که به شدت در حال تشدید است.

وی با اشاره به اینکه کاهش منابع آبی کشور روند خزنده‌ای است که بسیاری از افراد به این مسئله توجه ندارند، افزود: برای مقابله با این وضعیت راهی جز اجرای قوانین، مقررات، انجام کارهای فرهنگی و فعالیت‌های رسانه‌ای نداریم.

میدانی با بیان اینکه باید همه پدیده‌های آفرینش از یک تعادل برخوردار باشند، تصریح کرد: تعادل در تمامی موارد زیبا و پسندیده بوده و باید در زمینه منابع آبی نیز این روند اجرایی شود.

معاون امور آب و آبفا وزارت نیرو بیان کرد: آب‌های زیرزمینی با برداشت بیش از حد با ناپایداری مواجه شده و باید این روند اصلاح شود تا متعادل شده و سفره‌های آب زیرزمینی ورشسکته نشوند.

وی با اعلام اینکه سفره‌های آب زیرزمینی کشور رو به ورشکستگی است، عنوان کرد: اگر منابع آب زیرزمینی را از دست بدهیم نیمی از منابع آبی کشور را از دست داده‌ایم و نباید این موضوع را دست کم گرفت.

میدانی با اشاره به اینکه آب شرب بسیاری از شهرهای کشور از طریق منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود، گفت: برای نمونه ۸۵ درصد آب شرب شهر همدان از طریق منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود که این مسئله اهمیت و ارزش سفره‌های آب زیرزمینی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کشور با معضل برداشت‌های غیرقانونی و چاه‌های غیرمجاز مواجه است، اظهار داشت: برداشت بیش از حد از منابع زیرزمینی و چاه‌های غیرمجاز تعدی به حقوق دیگران بوده و باید براساس قانون با آنها برخورد کرد.

معاون وزیر نیرو با اعلام اینکه باید از فعالیت و انجام اینگونه اقدامات در کشور جلوگیری شود، تصریح کرد: در بی‌قانونی نمی‌توان از مدیریت منابع آبی صحبت کرد بلکه باید قانون را برای مدیریت منابع محدود آبی کشور اجرایی کرد.

میدانی با اشاره به اینکه توزیع عادلانه آب در کشور مورد تاکید بوده و باید اجرایی شود، تصریح کرد: همکاری مسئولان قضایی و نیروی انتظامی کمک بزرگی برای آب کشور بوده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز