خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه وشهرسازی:

مقدمات توافقات ایران و غرب فراهم شده است

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۱۴۲

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جهان به نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در توسعه تعاملات منطقه ای و بین الملل واقف شده و مقدمات توافقات ایران و غرب فراهم شده است، گفت: امید می رود که با حذف تحریم های ناعادلانه فصل جدیدی از روابط اقتصادی و تجاری برای استفاده متقابل از توانمندی های ملت ها را شاهد باشیم.

به گزارش ایلنا، امیر امینی،  معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل و مسکن و شهرسازی، اظهار داشت: حضور کلیه شرکت کنندگان به خصوص معاون اول رئیس جمهور٬ سفرای خارجی و مقامات کشوری را در این همایش مهم بین المللی گرامی می داریم.

وی افزود: معتقدم برگزاری این گونه گردهمایی ها می‌تواند منجربه توسعه همکاری های بین المللی و منطقه‌ای شده و براساس آن گام‌های موثری برای تقویت تعاملات و مراودات در زمینه توسعه سخت افزاری و نرم افزاری صنعت حمل و نقل و در نتیجه ارتقای سطح هم گرایی و رفاه اقتصادی بر مبنای منافع ملی همه ملت ها برداشته شود.

امینی با بیان اینکه جهان به نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در توسعه تعاملات منطقه ای و بین الملل واقف شده و مقدمات توافقات ایران و غرب فراهم شده است، گفت: امید می رود که با حذف تحریم های ناعادلانه فصل جدیدی از روابط اقتصادی و تجاری برای استفاده متقابل از توانمندی های ملت ها را شاهد باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پس از سال ها چشم پوشی از واقعیت ها نهایتا جهان به ایران به عنوان قدرت منطقه ایمان آورد. رویکرد جمهوری اسلامی ایران همواره بر اصل احترام متقابل و پذیرش حقوق ملت ها استوار بوده است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید همواره به دنبال توسعه روابط بین المللی و منطقه ای در چارچوب حفظ حقوق ملت ها بوده و عمیقا به مسئولیت های خود در قبال توسعه عمران آبادانی٬ ایجاد صلح و امنیت در کل جهان واقف است.

وی ادامه داد: در منطقه پرآشوب خاورمیانه و شمال آفریقا ملت ایران است که توانسته با تکیه بر توانایی های ذاتی خود فرصت های اقتصادی متعددی را برای افزایش حداکثری ثبات منطقه به دنیا معرفی کند.

امینی اظهار داشت: این وزارتخانه می کوشد تا نخستین گام را در حوزه نوسازی در صحنه ملی و با همکاری سرمایه گذاران بین المللی بردارد به همین دلیل نخستین کنفرانس جذب سرمایه های داخلی و خارجی در بخش های حمل و نقل و مسکن و شهرسازی برگزار می شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت را ه و شهرسازی یادآور شد: تلاش بر این است تا در این همایش ضمن معرفی فضای اقتصادی کشور، پروژه های حوزه 'حمل و نقل' و 'مسکن و شهرسازی' در زمینه حمل و نقل ریلی٬ جاده ای٬ هوایی و دریایی٬ توسعه شهری٬ صرفه جویی در مصرف انرژی٬ صنایع بندری و صنایع فرودگاهی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی عرضه شود.

وی گفت: در گام نخست حدود 121 پروژه به ارزش 25 میلیارد یورو تعریف شده اما با توجه به ظرفیت های ماندگار کشور در سایه ثبات ملی امکان تعریف پروژه های مشترک منطقه ای و بین المللی همچنان باقی است.

وی مبنای اصلی اجرای پروژه ها را روش اقتصادی مشارکت بخش خصوصی و عمومی دانست و تصریح کرد: برای اجرای این پروژه ها سرمایه گذاری به روش اجاره و اجاره به شرط تملیک در نظر گرفته شده ضمن آنکه انواع تضامین دولت در راستای توجیه پذیر کردن و افزایش رغبت سرمایه گذاران از قبل تعریف شده اما قطعا در چارچوب قوانین حاکم قابل مذاکره است.

امینی افزود: در این همایش که با حضور بیش از 91 شرکت خارجی و 300 شرکت داخلی برگزار می شود در حوزه توسعه شهرهای جدید 35 پروژه مجتمع مسکونی، تجاری و مترو، طرح توسعه فرودگاه بین المللی امام خمینی با 3 پروژه برای احداث ترمینال، در حوزه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل 6 پروژه ریلی و 5 پروژه آزادراهی، در زمینه توسعه فردگاههای کشور 23 پروژه، در زمینه حمل و نقل جاده ای و تاسیسات راهها 3 پروژه، در حوزه بنادر و دریانوردی 23 پروژه، در توسعه حمل و نقل ریلی 15 پروژه، در زمینه بازآفرینی شهری 3 پروژه، در زمینه توسعه مشارکتی در تولید مسکن و ساختمان 3 پروژه و برای زمینه توسعه فعالیت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز 3 پروژه بزرگ به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی می شود.

رئیس شورای راهبردی همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی، گفت: اگرچه زیرساخت های حمل و نقل کشور علیرغم همه محدودیت ها، حکایت از توان مهندسی بالا دارد لیکن سرعت بخشیدن به تحقق افق چشم انداز کشور برای توسعه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی و رسیدن به استانداردهای بین المللی نیازمند افزایش دانش فنی و ورود تکنولوژی روز دنیاست که تحقق آن با مشارکت و دعوت از سرمایه گذاران صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: به همین سبب فراهم آوردن شرایط مطلوب برای حضور بخش خصوصی و به ویژه سرمایه گذاران و حذف قوانین دست و پاگیری که برای ورود سرمایه وجود دارد در اولویت دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد. قطعا با وجود فرصت های شناخته شده ایران اسلامی، قوانین حمایت کننده و افزایش تعاملات بین المللی و منطقه ای، فضا برای ورود سرمایه های داخلی و خارجی فراهم است.

وی با تاکید بر اینکه به لحاظ در هم تنیدگی اقتصاد منطقه، هر گونه تحرک اقتصادی در کشورهای منطقه موجب رونق اقتصادی و توسعه همکاری های بین الدولی خواهد شد، گفت: این مسیری است به سوی پیشرفت و شکوفایی کشورها و شور و نشاط ملت ها.

وی ابراز امیدواری کرد که همایش فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی با اهداف و برنامه های مدون به راهکارهای اجرایی به این منظور دست یابد. امیدواریم نتایج مثمرثمر این حرکت باعث ارتقای سطح فعالیت های حمل و نقل و ترانزیت شده و موجبات توسعه کشور را فراهم آورد.

نخستین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی 11 و 12 مهرماه در سالن همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز