خبرگزاری کار ایران

اپلیکیشنی با کاربران میلیونی، زاده یک زلزله

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۴۲۴

اپلیکیشن های ارسال پیامک که تنها به یک ارتباط اینترنتی ساده نیاز دارند به همه امکانی برای برقراری ارتباط فوری و هماهنگی خدمات امدادرسانی سریع و موثر می دهند.

در سال 2011، اوایل بعد از ظهر یک روز جمعه، زلزله ای به قدرت 9 ریشتر شرق ژاپن را لرزاند. این زمین لرزه سبب سونامی ویرانگری شد که ارتفاع امواجش تا 40 متر می رسید. بیش از 15000 نفر کشته و بالغ بر 200000 خانوار آواره شدند. شبکه های ارتباطات سنتی به شدت آسیب دیده بودند و میلیون ها نفر ناامیدانه سعی در پیدا کردن عزیزانشان داشتند

گفته می شود که در زمان فاجعه، افراد بهترین خصلت های خود را بروز می دهند. در این مورد هم، گروهی از مهندسان ژاپنی بلافاصله دست به کار شدند. آنها اپلیکیشنی ساختند که تنها به شبکه های غیرمتمرکز اینترنتی متکی بود و می توانست به مردم در فرستادن پیامکی ساده به یکدیگر کمک کند. در بیشتر موارد، هدف فقط این بود که  مردم مطمئن شوند حال یک عضو خانواده یا دوستشان خوب است. یک سال بعد، بیش از 50 میلیون نفر متقاضی استفاده از این اپلیکیشن بودند. امروز، 211 میلیون کاربر فعال از این اپلیکیشن در سراسر جهان استفاده می کنند؛ اپلیکیشنی که ما آن را به نام لاین می شناسیم.

ساختارهای سنتی ارتباطات در مقابل بلایای طبیعی آسیب پذیر هستند. اما اپلیکیشن های ارسال پیامک که تنها به یک ارتباط اینترنتی ساده نیاز دارند به همه امکانی برای برقراری  ارتباط فوری و هماهنگی خدمات امدادرسانی سریع و موثر می دهند.

بعد از زلزله سال 2011، لاین خدمات صوتی و تصویری و ارسال پیامک رایگان خود را گسترش داد. لاین چشم‌اندازی ساده داشت. ارتباط برقرار کردن بین افراد بدون هیچ فاصله زمانی. لاین انتخاب های جدید “HOME”و " تایم لاین" را هم اضافه کرد تا به افراد اجازه دهد بدون نیاز به ارسال مرتب پیامک، داستان های زندگی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

از لحظه تولد تا به امروز، این اپلیکیشن که زاده یک زلزله بود هرگز ریشه های خود را فراموش نکرد. در سال 2014، لاین به عنوان ابزار جمع آوری کمک های مالی برای کمک به امدادرسانی بعد از طوفان در فیلیپین به کار رفت و بیش از 500000 دلار به این منظور جمع آوری کرد. لاین به قربانیان زلزله اخیر نپال هم کمک کرده و همچنان از پیشینه خود در امدادرسانی به قربانیان بلایا برای اهداف انساندوستانه استفاده می کند. لاین نمونه بی نظیری است از این که چطور فن آوری خلاق می تواند در خدمت تاثیری مثبت بر جامعه به کار گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز