خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه بین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان:

توسعه کشاورزی دانش بنیان مد نظر است

تفاهمنامه مشترکی بین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور  تفاهمنامه‌ای با انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان کشور برای توسعه کشاورزی دانش‌بنیان و افزایش ضریب نفوذ دانش در فعالیت‌های بخش کشاورزی امضا کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی در این مراسم گفت:گردش مالی صنایع تولید خوراک دام، طیور، آبزیان سالانه 9 هزار و 200 میلیارد تومان است که 60 درصد ظرفیت خالی دارد. 

احمد کبیری افزود: کشور ما در اقلیمی خشک قرار دارد و بحران‌های آب تقریبا در همه استان‌ها فراگیر شده است.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی برخلاف کشورهای دیگر امکان چرای دام در عرصه‌های طبیعی وجود ندارد. 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی بیان داشت: در حال حاضر برچسب مصرف و بازده بر روی محصولات خوراک دام ما نصب نمی‌شود که با تحقق این امر می‌توان استفاده از خوراک صنعتی را در میان مرغ‌داران افزایش داد. 

کبیری تاکید کرد: استفاده از صنایع تولیدکننده خوراک، دام، طیور و آبزیان می‌تواند نقش مهمی در تولیدات مواد پروتئینی داشته باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی اافزود: برای توسعه استفاده از خوراک دام صنعتی در کشور تولیدکنندگان این محصول باید طبق دستورالعمل‌های جهانی به مصرف‌کنندگان اطمینان دهند که در صورت استفاده از محصولات آنها ضریب تبدیل افزایش می‌یابد.

گفتنی است که محورهای همکاری در این تفاهمنامه شامل استفاده از ظرفیتهای ملی و بین‌الملی در حوزه آموزش برای انتقال فناوری‌ها در حوزه صنایع خوراک دام، ناسایی نیازهای آموزشی در حوزه صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان و تدوین استانداردها و محتواهای آموزشی، تهیه و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی موردنیاز، توسعه شبکه مدیریت دانش و اطلاعات در حوزه صنایع خوراک دام، طیور آبزیان، برگزاری دوره‌های آموزشی بازآموزی و رتبه‌بندی تخصصی پیمانکاران، مشاوران، مسئولین فنی و کارشناسان حوزه صنایع دام، طیور و آبزیان می شود.

کد خبر : ۳۱۰۴۹۱