خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای توسعه تجارت هلند عنوان کرد:

ایران بهترین مکان برای صادرات مجدد

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۵۴۵

رئیس شورای توسعه تجارت هلند گفت: مایلیم با استفاده از ظرفیت ایران مواد اولیه را از هلند به ایران آورده و با ایجاد ارزش افزوده آنها را به صورت صادرات مجدد به دیگر کشورهای از جمله روسیه صادر کنیم.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، جان سیمونس عصر روز گذشته به همراه سفیر هلند با محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی ایران دیدار و در مورد زمینه‌ توسعه همکاری‌ های بازرگانی و صنعتی گفت‌وگو کرد.

وی با اشاره به کمیته حقیقت یاب این کشور در خصوص وضعیت بازار ایران و سفر آنها در سال گذشته گفت:در سفر این کمیته برخی مسائل اقتصادی و بازار ایران مورد بررسی قرار گرفت و سمینارها و همایشی ها با حضور بخش خصوصی ایران انجام شد.

سیمونس با اشاره به جایگاه هلند در بازار جهانی گفت:مطابق آمارهای جهانی این کشور دومین صادر کننده اروپا است و با توجه به ظرفیت بالای بازار ایران اکثر شرکت های جهان به دنبال این هستند که چگونه در این بازار حضور پیدا کنند.

رئیس شورای تجارت هلند خاطرنشان کرد: این سؤال وجود دارد که آیا شرکت‌های هلندی می‌توانند در حوزه انرژی های تجدید‌پذیر، خورشیدی و باد در ایران سرمایه‌گذاری کرد و همچنین مدیریت آب، فاضلاب، کشاورزی، نیز از دیگر حوزه هایی است که هلند به‌دلیل تکنولوژی های روز در این عرصه مایل است، با ایران همکاری کند.

وی با اشاره به آنکه ایران می‌تواند یکی از بازارهایی باشد که کالا را از اروپا وارد کرده و بعد از ایجاد ارزش افزوده صادر کند، خاطرنشان کرد: شرکت های هلندی به لحاظ نیروهای انسانی و فنی مناسب در ایران مایلند تا در همکاری مشترک به‌ویژه در حوزه فرآوری مواد غذایی وارد شوند؛ چراکه ایران منابع اولیه را داشته و باتوجه به تکنولوژی روز هلند می‌توان این مواد را تبدیل به ارزش افزوده کرده و به کشورهایی هم‌چون روسیه صادر کرد.

وی بر این نکته هم تأکید کرد که ایران به‌دلیل دسترسی به بازارهای منطقه، بازار بزرگ و خوبی برای ما محسوب می‌شود و در عین حال هزینه‌های عملیاتی در ایران به مراتب پایین‌تر از اروپای غربی است.

وی افزود: تلاش هلند این است که کیش را به یک برند جهانی تبدیل کند و کارهای مقدماتی هم در این رابطه شروع شده، این در حالی است که قابلیت ایران برای ایجاد ارتباط با سایر کشورهای همسایه هم مهم است و این کشور به نوعی کریدور مناسبی در منطقه برای دستیابی به سایر کشورها به شمار می آید؛ اگرچه نیاز به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل دارد و شرکتهای هلندی هم فرصت را در این زمینه مناسب می بینند.

در انتهای این دیدار تفاهم‌نامه همکاری‌ تجاری بین اتاق بازرگانی ایران و شورای توسعه تجارت هلند در مورد نحوه مبادله هیأت‌های تجاری به امضا رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز