خبرگزاری کار ایران

قربانی سوء استفاده موسسه مالی و اعتباری متخلف افشا کرد؛ ( بخش پنجم )

مجهز بودن موسسه مالی و اعتباری متخلف به نرم‌افزار پول‌شویی / سپرد‌ه‌های مردم در یک موسسه ورشکسته / تقلب در خرید ملک

موسسه مالی و اعتباری متخلف، از یک سیستم نرم‌افزاری مالی استفاده می‌کند که این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که در آن هر ورودی و خروجی مالی قابلیت تغییر و امحا را دارد.

در حالی که مبارزه با مفاسد اقتصادی در یک دهه گذشته در صدر مطالبات بزرگان نظام از موسسات و دستگاه‌های اقتصادی کشور قرار دارد و مجلس نیز با تصویب قانون ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در پی قانون‌مند کردن این خواسته عمومی است اما دستگاه‌های اجرایی همچنان در ارتقا سلامت اداری و ایجاد شفافیت، مقاومت می‌کنند.

بازار پول در ایران در یک دهه گذشته به محلی برای وقوع بسیاری از تخلفات و مفاسد اقتصادی بدل گشته است به گونه‌ای که می توان بازار پول ایران را یکی از فاسدترین بازارهای پولی در جهان دانست.

در پی افشای تخلفات شعبه کیش یک موسسه مالی و اعتباری توسط خبرگزاری ایلنا، فرد مال‌باخته در گفتگو با ایلنا ناگفته‌های شنیدنی از موسسه مالی و اعتباری متخلف را بازگو کرد.

( ع – ر ) اظهار داشت: در روزهای اخیر مدیران موسسه اعتباری متخلف با یک چرخش ناگهانی، تغییر موضع دادند و با رفتاری قلدرمابانه ضمن انکار حقوق اینجانب، اقدام به تهدید اینجانب می‌کنند. از این جهت در راستای عمل به وعده‌ام در خصوص اعلام تخلفات این موسسه، برخی از موارد تخلف و قانون‌شکنی ها را بیان می‌کنم و در روزهای آینده جزئیات مستند این تخلفات را در نشستی خبری ارائه می‌دهم.

( ع – ر ) یکی از موارد تخلف این موسسه را چنین برشمرد: موسسه مالی و اعتباری متخلف، از یک سیستم نرم‌افزاری مالی استفاده می‌کند که این  سیستم به گونه‌ای طراحی شده که در آن هر ورودی و خروجی مالی قابلیت تغییر و امحا را دارد.

وی افزود: این سیستم مالی در موسسه مذکور به ابزاری برای سوء استفاده و ایجاد سوء جریان و پول‌شویی تبدیل شده است.

( ع – ر ) ادامه داد: یکی دیگر از تخلفات مدیران این موسسه این است که بخش اعظم سپرده‌های مشتریان خود را به قصد اخذ سود بسیار بالا و غیر متعارف در اختیار یک موسسه مالی و اعتباری ورشکسته قرار داده است که به دلیل ورشکستگی موسسه مذکور، سپرده‌های سپرده‌گذاران در معرض ریسک بالا و حتی تبدیل شدن به مطالبه‌ای مشکوک الوصول و سوخت شده، قرار دارد.

( ع- ر ) گفت: از دیگر تخلفات این موسسه این است که در چندین مورد از استیصال و درماندگی من سوء استفاده کردند. مثلا در یک مورد اینجانب را مامور خرید ساختمان یکی از بانک ها کردند و به من قول دادند که آن ملک را مجددا از من خریداری می‌کنند و گفتند از این طریق و از محل مابه التفاوت بهای خرید و فروش، بخشی از مطالبات من پرداخت شود. اما پس از این که اقدام به خرید آن ساختمان کردم، متوجه شدم موسسه مالی و اعتباری متخلف، مجددا قصد سوء استفاده‌ای دیگر از این موضوع را دارد.

( ع – ر ) در پایان تاکید کرد: در حالی که ادامه حیات و بقای هر بانک و موسسه مالی و اعتباری به اعتماد و ایجاد اطمینان در مشتریانش وابسته است. با این اوصاف آیا مشتریان و سپرده‌گذاران می‌توانند  این موسسه مالی و اعتباری را امین بدانند و اموال‌شان را در اختیار آنان قرار دهند؟

کد خبر : ۳۱۰۶۴۶