خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران در گفت وگو با ایلنا ‌:

مشکلات راه و شهرسازی را نمی توان به وزیر منتسب کرد

عضو کمیسیون عمران درباره موضع این کمیسیون نسبت به استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و آگاهی کامل از شرایط اعتبارات تملک و دارایی و شرایط پروژه های عمرانی راه و شهرسازی و گزارش جامع آقای آخوندی از وضعیت پروژه ها، اکثر اعضای کمیسیون عمران قانع شدند.

حمیدرضا پشنگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی حمایت می‌کنند، ‌افزود: آقای آخوندی از وزرای توانمند است و وضعیت موجود در حمل و نقل ایده آل نیست اما نمی‌توان این شرایط را به وزیر کنونی منتسب کرد.

وی ادامه داد: ‌ گرچه شرایط کلی پروژه‌های عمرانی در بحث حمل و نقل ریلی، هوایی و... در شرایط ایده آلی نیستند اما آن چیزی که به این مسئله لطمه زده، مدیریت آقای آخوندی نبوده، بلکه شرایط سخت، نامساعد و نامطلوب اقتصادی حاکم بر جامعه هست که بسیاری از پروژه‌ها متوقف شده، بسیاری از پروژه‌ها به کندی پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه راه حل ایجاد تحول در شرایط کنونی استیضاح وزیر نیست، تصریح کرد: در واقع مسلط شدن به این شرایط و ایجاد تحول با استیضاح وزیر عملی نمی‌شود و به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر به همدلی، همزبانی و همراهی باید بیشتر توجه کنیم تا بتوانیم از شرایط سخت عبور کنیم.

پشنگ در تحلیل روند کاهشی امضاهای نمایندگان برای طرح استیضاح وزیر از ۵۰ امضا به ۱۳ امضا اظهار داشت: حضور آقای آخوندی در کمیسیون تلفیق و کمیسیون عمران و توضیحات جامع و کامل وی منجر شد نمایندگانی که احساس می‌کردند برخی مسائل ناشی از کم کاری آقای وزیر است، متقاعد شوند.

وی ادامه داد: ‌ شرایط اقتصادی کشور و نبود اعتبار و نقدینگی مشکل عمده پروژه‌های عمرانی است، به طوری که در حال حاضر از کل اعتبارات ۵۳ هزار میلیارد که برای بودجه سال ۹۴ در نظر گرفته شده، ۳ یا ۴ هزار میلیارد آن محقق شده است بنابراین با این اعتبار چگونه یک وزارتخانه با این اهمیت می‌تواند ایده آل کار کند یا رضایت همه را جلب کند. گرچه همه باید تلاش کنند که شرایط بهتر شود و بتوانیم آن گونه که حق مردم است در خدمتشان باشیم.

کد خبر : ۳۱۰۷۳۰