خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

سرمایه‌گذاران ایرانی در خارج از کشور را دل‌زده نکنید

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۳۷۸

نباید ظرفیت بزرگ سرمایه گذاران ایرانی را به دست خودمان نابود کنیم و باعث شویم که آنان در فضای پسا تحریمی که به سرمایه و تخصصشان نیاز داریم، از ایران گریزان باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز تاسف از اظهارات و اتهاماتی که علیه پیمانکار راه آهن اترک برکت ترکمنستان مطرح شده است گفت: نباید ظرفیت بزرگ سرمایه گذاران ایرانی را به دست خودمان نابود کنیم و باعث شویم که آنان در فضای پسا تحریمی که به سرمایه و تخصصشان نیاز داریم، از ایران گریزان باشند.

ابراهیم نکو در پاسخ به اینکه مدتی است مطالبی در خصوص راه آهن اترک برکت مطرح می شود و اتهاماتی علیه پیمانکار ایرانی این پروژه احمد رمضانی بر سر زبان می آورند،این رفتارها چه تبعاتی دارد گفت: اگر افرادی مثل ایشان از سلامت مالی برخوردار باشند، باید برای هموطنان این چنینی فرش قرمز هم پهن کرد تا بیایند در کشور خودشان و برای ملت و مردم نقاط مختلف کشور خودشان سرمایه گذاری کنند و کارهای شایسته ایران را انجام بدهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور در نیویورک در دیدار با سرمایه داران ایرانی خارج از کشور گفت: چرا باید پیمانکاران خودمان را اینطوری تخریب کنیم و کشورهای دیگر را از خودمان طلبکار کنیم؟ آیا نباید در جذب سرمایه ها و سرمایه گذار و اطمینان دادن به سرمایه گذار قدم برداریم و کاری کنیم که افرادی مانند همین آقای رمضانی، سرمایه خود را به ایران بیاورند؟

وی افزود: من هم مخالف این هستم که میدان را برای هموطنان خودمان که قابلیت های بالایی دارند، تنگ کنیم. آیا نمی دانیم این تنگ کردن عرصه برای این افراد خساراتی را به دنبال خواهد داشت؟ آیا نمی دانیم آنهایی که توانایی سرمایه گذاری و حضور در عرصه های سرمایه گذاری را دارند، با نگاه به رفتارهای نامناسب با امثال رمضانی ها دلزده میشوند. این از آن آسیبها است.

نکوبا تاکید بر اینکه حضور سرمایه گذار ایرانی برای دیگران دلگرم کننده خواهد بود گفت: با توجه به بحث توافقات، برای افرادی که میدان برای حضور آنها بازتر شده، باید زمینه ها فراهم بشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص اظهاراتی که علیه پیمانکار ایرانی اترک برکت مطرح شده است گفت: در موارد این چنینی به نظر میرسد که افراد تنگ نظر و کسانی که احساس میکنند منافع خودشان در تهدید است، برای حضور سرمایه گذاران ایرانی سنگ اندازی میکنند که باید اینها بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده رباط کریم در پاسخ به اینکه آیا درست است همانگونه که در اظهارات مربوط به راه آهن ترکمنستان مطرح شد، کشور دیگری را از خودمان طلبکار کنیم گفت: بعضی مواقع افراد خاص غیر سیاسی و یا سیاسی خارج از مجموعه دستگاه های شناخته شده ، اظهار نظرهایی میکنند که معمولا اهمیتی ندارند و معمولا هیچ کشوری اینها را به عنوان سند و اظهارنظر رسمی تلقی نمیکند، اما وقتی که در منصب یک مسوولیتی قرار میگیریم، حتما باید اظهارنظرها مورد توجه و دقت قرار گیرد تا سوء استفاده کشورهای دیگر را به دنبال نداشته باشد.

وی تاکید کرد: این مسوولیتها الزام آور است و اگر در اظهارنظرهای خودمان صحبتی میشود که منجر به تحریک کشورهای دیگر میشود، این قبیل اظهار نظرها میتواند به منافع کشور ما آسیب برساند. همانطور که اظهار نظرهای کشورهای دیگر برای ما مهم است. لذا فکر میکنم که مسوولان و نمایندگان محترم مجلس امروز باید بیش از گذشته دقت کنند که اظهاراتشان مبادا آسیب های جدی برای کشور به دنبال داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز