خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با ایلنا:

بخش تعاون 5 درصد GDP کشور را تشکلیل می‌دهد / سهم بخش تعاون قابلیت سه برابر شدن را دارد

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۶۰۹

سهم بخش تعاون در تولید ناخالص داخلی حداقل قابلیت 3 برابر شدن را دارا است.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر بخش تعاون 5 درصد GDP کشور را تشکلیل می‌دهد و اگر خواهان گسترش سهم بخش تعاون در تولید ناحالص داخلی هستیم باید در این حوزه سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

کلانتری اظهار داشت: سهم بخش تعاون در تولید ناخالص داخلی حداقل قابلیت 3 برابر شدن را دارا است.
وی در پاسخ به این پرسش که "بخش تعاون در کشورهای توسعه‌یافته چه میزان از تولید داخلی را تشکلیل می‌دهد؟" ، گفت:  در کشورهای توسعه یافته سهم بخش تعاون بالا است. مثلا در کشور نیوزلند سهم بخش تعاون 22 درصد GDP است. البته در عموم کشورهای دنیا سهم بخش تعاون در تولید ناخالص داخلی زیر 15 درصد است. ولی در کشوری مثل فنلاند این میزان 25 درصد است. ما باید به سمت 25 درصد شدن بخش تعاون در تولید ناخالص حرکت کنیم. اگر برنامه ریزی کنیم که در هر برنامه 5 ساله‌ای که اجرا می‌کنیم، سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور دو برابر شود در 20 سال آینده جایگاه بخش تعاون مناسب خواهد شد.
کلانتری گفت: در حال حاضر هم در تولید و گسترش تولید، گسترش اعضا، گسترش منابع مالی اقدامات خوبی صورت گرفته و تعاونی‌ها با گسترش اعضا می‌توانند نسبت به جذب نقدینگی‌های سرگردان اقدام کنند. تعاونی باید نسبت به حوزه‌های مکمل تولید و شناسایی بازارهای صادراتی نیز اقدام کنند.
 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز