خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

واردات می تواند در مسیر تقویت تولید ملی قرار گیرد / واردات باید از مسیر چراغ خاموش، خارج شود

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۷۴۸

اقتصاد کشور باید به سمت اعتماد به واردکنندگان شناسنامه دار و قانونی گام بردارد. ودر مقابل این اعتماد نیز واردکنندگان وظایف و مسئولیت مشخصی را باید بر عهده بگیرند.

به گزارش ایلنا، پدرام سلطانی –نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گردهمایی واردکنندگان که شب گذشته توسط مجمع واردات در برج میلاد برگزار شد اظهار داشت:  سپردن امور به بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت ها، یک تجربه موفق و آزموده شده در دنیای فرارقابتی امروز است و نظام اقتصادی کشور ما نیز باید در سایه فعالیت تشکل های اقتصادی بخش خصوصی، بیش از گذشته به سمت تفویض امور به مردم و تقویت تشکل های اقتصادی پیش برود.

وی ادامه داد: اقتصاد کشور باید به سمت اعتماد به واردکنندگان شناسنامه دار و قانونی گام بردارد. ودر مقابل این اعتماد نیز واردکنندگان وظایف و مسئولیت مشخصی را باید بر عهده بگیرند.

سلطانی با تاکید بر ضرورت ورود دانش فنی و تکنولوژی تولید اظهار داشت: در حال حاضر میانگین سنی جمعیت کشور به‌تدریج رو به افزایش است و رشد اقتصادی کشور نیز در حد پایینی قرار دارد. اگر این وضعیت پایدار بماند، جمعیت فعال کشور به‌تدریج از سن مناسب برای شروع به اشتغال خواهند گذشت و در این شرایط ایجاد اشتغال برای گروهی که مهارت لازم و توانایی کسب آن را ندارند، بسیار مشکل خواهد بود و بار جدی بر صندوق‌های بازنشستگی تحمیل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: واردات قانونی و رسمی در همه جای دنیا بعنوان ابزاری برای مقابله با قاچاق کالا و واردات غیر قانونی شناخته شده است و کشور ما نیز نباید خود را  از این موضوع مستثاء بداند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: رقابت پذیری بازار یکی از اصول اساسی برای افزایش بهره وری تولید است و در این مسیر، واردات می تواند به شرط سیاستگذاری درست و مدیریت بهینه، سرنوشت ساز باشد.

به گفته سلطانی واردات باید به عنوان بخشی از نیاز کشور از حالت چراغ خاموش بودن خارج شود تا بتواند به تحریک تولید ملی، ورود تکنولوژی تولید و صیانت از حقوق مصرف کننده ایرانی کمک کند.

گفتنی است در این گردهمایی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله علیرضا محجوب، عبدالرضا عزیزی، نادر قاضی پور، رحمت الله نوروزی، سید باقر حسینی، حسین طلا، محمدحسین قربانی و محسن صرامی و همچنین دکتر پدرام سلطانی، علامیرمحمد صادقی  و حامد واحدی از هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران به همراه چندی از فعالان اقتصادی حضور داشتند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز