خبرگزاری کار ایران

مخالفت رییس مرکز فرش با پرداخت نقدینگی مستقیم به قالیبافان

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: ما با پرداخت نقدینگی مستقیم به قالیبافان مخالفیم چرا که تزریق نقدینگی مستقیم به قالیبافان نه تنها به پایدار شدن این هنر – صنعت کمکی نخواهد کرد بلکه ممکن است منجربه خروج فعالان تولید از گردونه تولید شود.

به گزارش ایلنا،حمید کارگر در جلسه کمیته فرش استان زنجان گفت: با توجه به نقش تاثیر گذار و دایمی پشتیبانان در تولید فرش، هم اکنون حمایت ها به سمت پشتیبانان تولید فرش معطوف شده است.

وی اظهار کرد : در این زمینه تفاهم نامه ای بین مرکز ملی فرش ایران و صندوق کارآفرینی امید منعقد شده تا حمایت های لازم را از پشتیبانان تولید انجام دهد.

کارگر با چند وجهی خواندن مقوله فرش دستباف یادآورشد : تنوع در این حوزه می طلبد که نهادها و سازمان های متعددی همراه و حامی مرکز ملی فرش و سازمان صنعت، معدن و تجارت در سطح استان ها باشند و توجه استانداری می تواند تقویت کننده این نگاه باشد.

رییس مرکز ملی فرش ایران به حوزه هایی همچون آموزش، تبلیغات، بیمه و تسهیلات اشاره کرد و همراهی نهادها و مراکز آموزشی، شبکه های استانی صدا و سیما، اداره کل تامین اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید را به عنوان نمونه هایی از الزامات هم افزایی برای بهبود هنر – صنعت فرش دستباف در زنجان خواند.

کارگر ادامه داد: برای فعالیت خوشه های فرش در استان ها باید از موازی کاری، تداخل کاری و نیز دوباره کاری پرهیز شود و با افزایش تعاملات به فکر هم افزایی و بهره گیری بهینه از این فرصت باشیم.

وی با اعلام اینکه اعتبار لازم برای برگزاری شش دوره آموزشی در سطح استان زنجان اختصاص یافته است یادآورشد: برای افزایش همکاری ها و انگیزه بخشیدن در جذب منابع انسانی، آماده انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت و مرکز ملی فرش هستیم.

کد خبر : ۳۱۲۹۴۵