خبرگزاری کار ایران

ولی‌الله افخمی‌راد:

علت اصلی واردات از کشورهای چین و هند، محدودیت‌های بانکی است / تحریم بانکی ضرر زیادی به کشور وارد کرد

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۱۸۸

در چند ماه اخیر هیات‌های مختلف اقتصادی وتجاری در قالب سفرهای رسمی و غیر رسمی به کشور سفر کردند که هدف آنها بررسی بازار و نحوه همکاری پس از اجرای برجام است.

نشست خبری رئیس کل سازمان توسعه صادرات برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی‌الله افخمی‌راد با اشاره به سفر هیات‌های تجاری مختلف گفت: در چند ماه اخیر هیات‌های مختلف اقتصادی وتجاری در قالب سفرهای رسمی و غیر رسمی به کشور سفر کردند که هدف آنها بررسی بازار و نحوه همکاری پس از اجرای برجام است.

وی افزود: مهمترین هیات تجاری که در چند وقت اخیر به ایران سفر کرده است هیاتی از کشور اتریش، به سرپرستی رئیس جمهور این کشور با همراهی 250 نفر از فعالین اقتصادی بود.

رئیس کل سازمان توسعه صادرات با اشاره به جلسه امروز صبح وزیر صنعت معدن و تجارت با وزیر امور خارجه ژاپن گفت: صبح امروز آقای نعمت‌زاده جلسه مشترکی با وزیر خارجه ژاپن برگزار کرده است که سی نفر از مدیران شرکت‌های ژاپنی نیز در این جلسه حضور داشته‌اند که مهم‌ترین رئوس این جلسه نحوه همکاری و توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی پس از اجرای برجام بود.

افخمی‌راد تصریح کرد: تحریم بانکی یکی از مهم‌ترین بحث‌های تحریم‌ها است که ضرر زیادی به کشور ما وارد کرد. این تحریم سبب شده بود که هزینه تولید و هزینه صادرات کالا افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به صادرات کشور در 6 ماهه نخست امسال گفت: صادرات امسال با احتساب معیانات نفتی نزدیک به 20 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال قبل 14 درصد کاهش داشته است که مهمترین دلیل کاهش آن سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی بوده اما به لحاظ وزنی 6درصد کاهش داشته که این نشاندهنده تاثیر قیمت نفت در میزان صادرات ما است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: در صورت تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی اطمینان داریم که صادرات افزایش پیدا خواهد کرد زیرا با کاهش هزینه‌ها از جمله هزینه جابجایی پول تجار ما به میزان 15 درصد می‌توانند کالای خود را ارزان‌تر در بازارهای جهانی ارائه کنند.

آمار صادرات

رئیس سازمان کل توسعه صادرات به میزان صادرات در شش ماهه اول امسال اشاره کرد وگفت: مطابق چند سال اخیر میزان صادرات ما به چین بیش از همه کشورها بوده است.

چین 3 میلیارد و 700میلیون دلار،‌عراق 3میلیارد و 100 میلیون دلار، امارات 2میلیارد و 800 میلیون دلار، هند 1میلیارد و 400 میلیون دلار، که میزان صادرات ما به امارات شامل صادرات مجدد نیز بوده است.

وی میزان واردات به کشور را 20 میلیارد و 900 میلیون دلار اعلام کرد که چین با 5میلیارد و 300 میلیون دلار رتبه اول را داشته است و بعد از آن امارات 4 میلیارد و 100، کره جنوبی یک ملییارد و 800 میلیون دلار، ترکیه یک میلیارد و 600 میلیون دلار ،‌هند یک میلیارد و300 میلیون دلار شامل 68 درصد ازوادرات 6 ماهه اول امسال بوده است.

وی علت اصلی واردات از کشورهای چین و هند را به دلیل محدودیت‌های بانکی عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز