خبرگزاری کار ایران

قائم‌ مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تاکید بر نقش خطیر شرکت‌های پخش در شرایط امروز جامعه

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۱۹۰

قائم ‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت به اهمیت جایگاه صنعت پخش و نقشی که در نظام بازرگانی کشور می‌تواند ایفاء ‌می‌کند تاکید کرد.

به گزارش ایلنا؛ مجتبی خسروتاج در دومین کنفرانس صنعت پخش ایران گفت: صنعت پخش به دلیل ارتباط دو سویه، از یک طرف با واحدهای تولیدی و از سوی دیگر با مصرف‌کنندگان، از تخصص و هوش و ظرفیتی برخوردار است که این توان را در سایر تشکل‌های صنفی کمتر می‌توان دید.

وی تصریح کرد: وظیفه بازاریابی و ارتباط با مشتری که همان مصرف‌کنندگان در کشور هستند موجب افزایش ظرفیت‌هایی در این صنعت می‌شود که در سایر صنایع کمتر یافت می‌شود.

به گفته خسرو تاج ؛ صنعت پخش هم می‌تواند به دلیل ارتباط نزدیک با تولید و مصرف از هر بخشی و یا نهادی سریعتر علائم مربوط به رونق و رکود را در بازار شناسایی کند و به موقع مسئولین و دستگاه‌های مرتبط را مطلع و اقدامات پیشگیرانه را سر راه مسئولین قرار دهد.

 معاون وزیر در امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درادامه اظهار کرد: این صنعت با ابتکارات و خلاقیت‌های خود نیز می‌تواند در شرایط رکودی که ممکن است تقاضای مؤثر در اثر دو عامل کیفیت و قیمت کاهش پیدا کرده باشد ایفای نقش نماید. خسروتاج همچنین با بیان اینکه شرکت‌های پخش در زمینه تأمین کالا مسئولیت خطیری بر عهده داشته و از نقش مدیریتی مهمی نیز برخوردارند خاطرنشان کرد: چرا که از یک سو می‌توانند نسبت به کاهش همه حلقه‌های هزینه در زنجیره، موجبات کاهش قیمت تمام شده برای فروش را فراهم کنند و هم می‌توانند با تولید برند برای شرکت پخش نگرانی‌های مصرف کننده را نسبت به کنترل کیفی کالاها برطرف نموده و با استفاده از برند کنترل کیفی خود، اطمینان خاطر در مصرف‌کننده را به وجود بیاورند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: گردش کالا، موجودی و تحویل به موقع کالا به مصرف کننده یا شبکه‌های خرده‌فروشی توزیع نیز عامل سومی است که می‌تواند موجبات رضایت مشتری را فراهم نموده و شرکت‌های پخش را در خدمات رسانی به مردم موفق نماید.

خسروتاج یادآور شد:  به هر میزان ایستگاه‌های سر راه توزیع از تولید تا مصرف‌کننده کاهش یابد، هزینه‌های مبادله نیز کاهش یافته و قیمت به رقم پایینتری برای مصرف‌کننده تمام خواهد شد و در این راستا باید نظام بازرگانی داخلی کشور در بخش کالارسانی متحول شده و با توجه به اهمیت وقت، کیفیت و سرعت، شفافیت نظام مالی و امنیت خرید از تجربه جهانی در امر کالارسانی، با حفظ کلیه نُرم‌ها و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران، نظام بازرگانی را متحول نمود.

وی در ادامه اظهار کرد: محور همکاری‌ها در تمامی مذاکرات با کشورهای اروپایی، تأکید بر سرمایه‌گذاری مشترک در تولید، صادرات، انتقال دانش فنی و مسائلی از این دست بوده است و جذب سرمایه خارجی و یا ایرانیان خارج از کشور برای ایجاد فروشگاه‌های بزرگ عرضه کالا و خدمات، که رضایت‌مندی بیشتر مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته باشد، پیگیری شده است و در حال پیگیری توسعه اینگونه فروشگاه‌ها در نظام توزیع کشور هستیم.

معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در ادامه به موضوع رقابت و فضای رقابتی و نقش آن در ارتقای کیفی کالا و خدمات اشاره کرد و گفت: ممکن است  این امر در سطح خُرد، برای شرکت یا بنگاهی مخاطره‌آمیز و یا ضد منافع بنگاه‌ها تلقی شود، ولی زمانی که از منظر منافع ملی و مشتریان و ارتقای کیفی محصول و قدرت حضور در صحنه‌های بین‌المللی و توسعه صادرات مطرح باشد، رقابت به عنوان عنصری ضروری در توسعه اقتصادی مطرح است و باید در یک کار حساب شده و کارشناسی به استقبال فضای رقابتی برویم.

خسروتاج در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع صادرات خدمات از کشور، که متکی به سرمایه انسانی و فکری جوانان کشور است، پرداخت و تصریح کرد: با توجه به اینکه بزرگترین سرمایه صنعت پخش کشور، نیروی انسانی زبده و دانش‌بنیان آن در امر توزیع، بازاریابی و کالارسانی بوده و از طرفی کشور به دنبال گسترش پیوندهای اقتصادی در منطقه با کشورهای همسایه است، ضرورری است که شرکت‌های پخش برای حضور در صحنه صادرات خدمات در بخش کالارسانی و توزیع و در کشورهای پیرامونی فعال شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز