خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیر نیرو بر توسعه روابط ایران و اندونزی در زمینه انرژی

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۵۰۱

وزیر نیرو در دیدار با وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی بر توسعه روابط در زمینه تولید انرژی بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمید چیت چیان در این دیدار با بیان اینکه دو کشور ایران و اندونزی، کشورهایی بزرگ، مسلمان و برادر هستند، اظهار داشت: ایران و اندونزی سوابق طولانی در روابط دارند، هرچند این روند در سال های اخیر به دلیل مسائلی مختلف جهانی اندکی کند شده بود، اما در موقعیت کنونی می توان در خصوص گسترش روابط صحبت کرد.

وی ادامه داد: سفر رییس جمهور و وزیر خارجه ایران به کشور اندونزی در ماه های اخیر نشان دهنده اراده گسترده ایران برای توسعه روابط با اندونزی است.

چیت چیان با اشاره به دستاوردهای ایران در زمینه انرژی، افزود: وزارت نیرو بدون هیچ محدودیتی حاضر به همکاری با کشور اندونزی در زمینه تولید انرژی است، همچنین با توجه به توانمندی های کشور اندونزی از حضور آنان در بازار انرژی ایران نیز استقبال می کنیم و می توانیم در این زمینه یکدیگر را تقویت کنیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم ایده های همکاری بین دو کشور را به عمل تبدیل کنیم.

در این دیدار، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی با بیان اینکه این سفر برای زمینه سازی سفر آینده رییس جمهور این کشور به ایران است، ادامه داد: هدف از این سفر تقویت روابط و مذاکره در خصوص تبادل و امنیت انرژی بین دو کشور است.

'سودیرمان سعید' اضافه کرد: موضوع انرژی به عنوان یک راهبرد کلیدی در جهت توسعه اقتصادی برای دولت و مردم اندونزی مطرح است و با وجود کمبودهایی که در این زمینه در اندونزی وجود دارد اما در مقابل، قابلیت های مناسبی در زمینه انرژی های فسیلی و تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی، بادی و زمین گرمایی وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم اندونزی تنوع بخشی به منابع تولید انرژی در این کشور است تا در کنار انرژی های فسیلی از انرژی های پاک نیز استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز