خبرگزاری کار ایران

رییس ایدرو در گفتگو با ایلنا :

ضرورت بازنگری در قانون کار در جذب سرمایه گذاری خارجی

تقاضامحوری در توسعه فناوری به معنای اتخاذ رویکرد تقاضامحور و آینده‌نگر و برقراری ارتباط میان دولت، صنعت و دانشگاه است که با همکاری شرکای استراتژیک داخلی و خارجی صورت می گیرد.

سید رضا نوروززاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که ایدرو در زمینه توسعه صنایع با فن‌آوری پیشرفته چه برنامه‌ای دارد؟، اظهار داشت : سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، در راستای نیل به چشم‌انداز ترسیم شده و انجام مأموریت خود یکی از اهداف استراتژیک خود را در توسعه صنایع هدف و فناوری و کمک به توسعه بازار بین‌المللی و تسهیل تبادل محصولات، فناوری و منابع مالی بین شرکت‌های داخلی و خارجی با استفاده فعال از دیپلماسی صنعتی و ظرفیت نهادهای بین‌المللی مرتبط و تلاش برای مدیریت آثار محتمل تعاملات و تحولات بین‌المللی قرار داده است.

 وی ادامه داد: ایدرو سرمایه‌گذاری‌های خود در گروه 1 ماده (2) قانون سیاست‌های اجرای اصل (44) قانون اساسی، در توسعه فناوری‌های نوین صنعتی بر مبنای تقاضا محوری پیگیری می‌ کند.

نوروززاده تصریح کرد: تقاضامحوری در توسعه فناوری به معنای اتخاذ رویکرد تقاضامحور و آینده‌نگر و برقراری ارتباط میان دولت، صنعت و دانشگاه است که با همکاری شرکای استراتژیک داخلی و خارجی صورت می گیرد.

رییس هیات عامل ایدرو در پاسخ به این پرسش که برنامه ایدرو برای جذب و جلب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی پس از لغو تحریم‌ها چیست؟ افزود: بی تردید سرمایه گذاری درهرکشوری به لحاظ اثرات مطلوبی که در پی دارد از اهمیت بالایی برخوردار است، سرمایه گذاری از یک سو اشتغال زاست و از سوی دیگر موجب افزایش تولید وعرضه کالاها می‌شود و بدین وسیله ازهدر رفتن منابع و همچنین افزایش قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری خارجی علاوه بر فواید ذکر شده از امتیازات بزرگ دیگری همچون ؛ حرکت در مسیر جهانی شدن، تزریق منابع به اقتصاد داخلی و انتقال دانش فنی  نیز برخوردار است.

 نوروززاده خاطر نشان کرد: ما در شرایط پس از تحریم از سرمایه‌گذاری خارجی ها برای توسعه صنعتی کشور مشروط به  مشارکت در پروژه های صنعتی و تعهد انتقال دانش فنی استقبال می کنیم و به همین منظور طرح های بزرگی در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع حمل و نقل ریلی، خودرو و دریایی و صنایع نوین با فناوری پیشرفته تعریف کرده ایم تا از این طریق بتوانیم در راستای توسعه همه جانبه صنعتی، اشتغالزایی، افزایش تولیدات صادرات محور، انتقال دانش فنی، افزایش کیفیت تولید و کسب سهم مناسب از بازار های جهانی اقدام کنیم .

وی گفت: البته همه می دانیم که برای ورود و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باید در شاخص‌هایی چون فضای کسب‌وکار، قوانین کسب‌وکار و صدور مجوزها تحولات مثبتی صورت گیرد.

رییس ایدرو افزود: بهبود سیاست‌های پولی، مالی و ارزی دولت در جهت تثبیت اقتصادی و مهار تورم، خدمات بانکی و مالی به هنگام و متنوع، سیاست‌های مالیاتی کارا، بازنگری قانون کار و ایجاد امنیت اقتصادی از ملزومات بسیار مهم جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی هستند.

کد خبر : ۳۱۴۰۱۳