خبرگزاری کار ایران

صادرات بیش از 141 میلیون دلار محصولات کشاورزی از مازندران

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات 141 میلیون و 281 هزار دلار محصولات کشاورزی در شش ماه امسال از گمرک های این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسین نگهدار بیان داشت: در شش ماه نخست امسال ۱۰۰هزار تن انواع محصولات کشاورزی مازندران صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 23.7 درصد و از لحاظ ارزش22.21درصد افزایش داشت.

وی اظهار کرد: صادرات فرآورده‌های لبنی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 30.33درصد رشد داشته بطوری که از ۱۰۶ میلیون و ۴۲۷ هزار دلار به ۱۳۸ میلیون و ۷۰۷ هزار دلار افزایش یافته است.

مدیر تنظیم بازار نهاده‌ها و محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: صادرات فرآورده‌های لبنی از لحاظ وزنی نیز از ۷۶ هزار و ۵۲۶ تن با افزایش 27.9 درصدی به ۹۷ هزار و ۲۶۰ تن نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است.

نگهدار خاطرنشان کرد: مازندران سالانه با تولید ۵۷۶ هزار تن شیر خام و فعالیت کارخانه‌های لبنی با برندهای معتبر جهانی از نظر کمی و کیفی جایگاه ویژه‌ای را در تولید و تنوع فرآورده‌های لبنی در کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: محصولات و فرآورده‌های لبنی مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر به خصوص ترکمنستان، قزاقستان، عراق، افغانستان و فدراسیون روسیه صادر می‌شود.

مازندران دارای ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که سالانه بیش از شش میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و باغی در این اراضی تولید می‌شود.

کد خبر : ۳۱۴۳۸۸