خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایلنا:

باید متولی و جزئیات بسته "تسریع در رونق اقتصادی" کاملا مشخص شود / همه نهادهای کشور در ضرورت خروج از رکود، اتفاق نظر دارند

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۴۹۱

باید جزییات این بسته و متولی و مجری آن کاملا مشخص شود و مشخص شود سهم هر دستگاه در اعتبارات در نظر گرفته شده چقدر است؟ در ضمن مهم‌ترین نکته این است که این طرح از چه زمانی اجرایی می‌شود و دوره زمانی آن از چه تاریخ تا چه تاریخی است.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص بسته "تسریع در رونق اقتصادی" که روز گذشته توسط ستاد اقتصادی دولت رونمایی شد، گفت: در خصوص این طرح، مشکل در بخش سیاست‌گذاری نیست بلکه بیشترین مشکل در اجرای این طرح در کشور است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: باید جزییات این بسته و متولی و مجری آن کاملا مشخص شود و مشخص شود سهم هر دستگاه در اعتبارات در نظر گرفته شده چقدر است؟ در ضمن مهم‌ترین نکته این است که این طرح از چه زمانی اجرایی می‌شود و دوره زمانی آن از چه تاریخ تا چه تاریخی است.
وی افزود: این که دولت به این درک رسید که مشکل مردم صرفا تورم نیست و مسئله تولید در کشور نیز از مشکلات اصلی کشور است، اتفاق بسیار خوبی است. در حال حاضر این اتفاق نظر در همه دستگاه‌های کشور شکل گرفته است که آنچه مملکت را از پای درمی‌آورد روکود مطلق است.
این نماینده مجلس با اشاره به این که قرار است وزارت صنعت، معدن و تجارت لیست صنایعی را که با مشکل انباشت اجناس فروخته نشده در انبار مواجه هستند  و باید از تسهیلات ارزان استفاده کنند، اظهار داشت: دولت برای شناسایی واحدهای تولیدی دارای مشکل، اگر در شرایط مساوی میان این واحدها فرق بگذارد این یک رانت بزرگ است. اما اگر میان واحدهای تولیدی به لحاظ مزیت نسبی، رحجان قائل شود اقدامی اقتصادی صورت گرفته است.
ندیمی در در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح آثار تورمی نیز به همراه خواهد داشت، گفت:  ما ناچار به انتخاب هستیم. اگر کاهش تورم به بهای نابودی تولید و ایجاد رکود باشد، قطا سیاست مناسبی نیست. به هر حال هر برنامه انبساطی، مقداری تورم نیز در پی دارد. البته لازم است میزان تورم کنترل شود و اقدامات جبرانی نیز اجرا شود. ممکن نیست که تزریق نقدینگی بدون تورم باشد. اما در شرایط فعلی ناچاریم میان رکود و تورم یکی را انتخاب کنیم.
 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز