خبرگزاری کار ایران

وایبر و تلگرام شیوع بالایی در میان مردم و کاربران موبایل دارند

مدیر بخش خدمات ویژه تلفن همراه موسسه تبیان گفت: نرم‌افزارهای تلفن همراه با موضوعات خورشید نینوا، مراثی تبیان، گنجینه تصاویر، تبیان کلیپ و قاصدک را به مناسبت ایام محرم عرضه کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا سیدعلیرضا حسینی در نشست خبری گفت: دو نرم‌افزار خورشید نینوا و مراثی به ترتیب شامل حدود 200 پرسش و پاسخ از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شعبات حوزه علمیه قم با محوریت واقعه کربلا و آدرس‌دهی به محتواهای صوتی عزای ائمه اطهار بوده که حدود 5 هزار محتوا از 40 هزار مربوط به محرم می‌شود. 

وی افزود:  بخش پیام‌رسان نرم‌افزار قاصدک جنبه ارتباط افراد با مخاطبان داراست و بخش تالار گفت‌وگو دارای اتاق‌های خصوصی، عمومی، تخصصی و غیرتخصصی است که در ایام‌های مناسبتی مانند محرم کاملا حال و هوای عزای حسینی به خود می‌گیرد.

حسینی افزود:  از سال 87 با ایرانسل و از سال 91 با همراه اول همکاری‌هایی را داشته‌ایم و محتواهایی نظیر آهنگ پیشواز و آوای انتظار از 400 مداح با موضوع محرم که شامل 3300 محتوا معادل 21 درصد در اپراتور ایرانسل، 2500 محتوا معادل 18 درصد در اپراتور همراه اول و 1700 که معادل 13 درصد در اپراتور رایتل می‌شود را داشته‌ایم.

وی افزود:  وایبر در رقابت با تلگرام با توجه به نداشتن زیرساخت قوی در ارتباط با برخی موضوعات نظیر فیلترینگ هوشمند از دور رقابت حذف شد، وایبر و تلگرام شیوع بالایی در میان مردم و کاربران موبایل دارند، یک نرم‌افزار جدید که پا به میدان می‌گذارد، ممکن است در ابتدا کاربران کمی از آن استقبال کنند به گونه‌ای که اگر یک نفر پیام رسان مربوطه را روی گوشی خود نصب کند ممکن است در لیست تماس خود تنها یکی دو نفر از دوستانش را مشاهده کند که از آن نرم‌افزار مشابه استفاده می‌کنند.

مدیر بخش خدمات ویژه تلفن همراه موسسه تبیان در ارتباط با حجم اطلاعات در این شبکه گفت: تاکنون 100 گیگا بایت لاگ کاربر داشته‌ایم و 20 گیگ محتوا در آن قرار داده شده است. پشتیبانی قاصدک آنلاین است و تاکنون 47 هزار پیام ردوبدل کرده است.

کد خبر : ۳۱۴۸۴۰