خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی کاشان در گفت‌وگو با ایلنا:

جریمه های تامین اجتماعی بیشتر به ضرر کارگران است

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۸۶۶

تولایی گفت: با قطع خدمات بیمه ای که به عنوان جریمه دیرکرد اتخاذ می شود کارگران بیشتر از کارفرما آسیب می‌بینند

تولایی، رئیس اتاق بازرگانی کاشان در گفت‌وگو با ایلنا؛ در خصوص مشکلات مالیات و بیمه که گریبانگیر فعالین اقتصادی کشور شده است گفت: برخی ها فکر می کنند که ما با نمی خواهیم مالیات دهیم و یا به سازمان تامین اجتماعی اعتقادی نداریم این درحالیست که ما فعالان اقتصادی یکی از اهدافمان صیانت از این دو ارگان است.

رئیس کمیسیون مالیات اتاق ایران تصریح کرد: با وجود اختلافات و اتفاقاتی که افتاده است سازمان تامین اجتماعی باید از لحاظ ساختاری اصلاح شود. به طور مثال در خصوص بن کارگری کارگری امروز دچار ابهام شده‌ایم درحالی که اداره مالیات دستور داده است که به بن‌های اعطایی به کارگران مالیات تعلق می‌گیرد اما سال‌های قبل این روند وجود نداشت سوالی که الان به وجود آمده  این است که اگر این دستورالعمل قانون است چرا قبلا اعمال نمی‌شده است و اگر قانون نیست بر چه اساسی امسال اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: ازدیگر ایرادات سازمان مالیات این است که در بین مودیان مالیاتی تبعیض قائل می‌شوند و در حالی که واحدهای کوچک را بابت دیر پرداخت کردن مالیات جریمه می‌کنند خدمات بیمه‌ای آنها را نیز قطع می‌کنند که این امر برخلاف قانون است و در واقع این بیشتر به ضرر کارگران است.

تولایی در خصوص مشکلاتی که صنعتگران با سازمان مالیات دارند گفت: ما هیچ مشکلی در پرداخت مالیات نداریم و این را وظیفه ملی خود می‌دانیم اما تبعیضی که در سیستم مالیاتی است ما را آزار می‌دهد  از این که مدیر یک واحد تولیدی با صد نفر پرسنل به خاطر مالیات به زندان بیفتد و کارخانجات بزرگ دولتی با بدهی چند ده هزار میلیونی همچنان به روند خود بدون مشکلی ادامه دهند این شرایط زیبنده اقتصاد کشور نیست و می‌طلبد که دستگاههای نظارتی دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی افزود:درحال حاضر ما از تولید کننده تبدیل به یک انباردار بزرگ شده‌ایم و دیگر توان تولید نداریم در همین حال سازمان تامین اجتماعی و مالیات ما را به دادگاه می‌کشاند و جریمه می کند و به زندان می‌برد به طوری که ماه قبل یک کارخانه‌دار با هزار و 500 نفر پرسنل به اتاق گفت که هفت ماه است هیچ فروشی نداشته است و از سوی دیگر نمی‌تواند خود را راضی به تعطیلی کارخانه و بیکار شدن این تعداد نفرات کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز