خبرگزاری کار ایران

سخنگوی مرکز مدیریت راه‌ها در گفتگو با خبرنگار ایلنا :

آماده باش برای وقوع پدیده ال‌نینو/ ترافیک تمام مسیرهای مواصلاتی روان است

این پدیده همراه با سرمای شدید، بارش شدید برف و باران خواهد بود. همچنین به تمامی مسافران توصیه می‌کنیم اگر قصد سفر در این ایام به ویژه به استان‌های سردسیر را دارند با تجهیزات مناسب این فصل نسبت به سفر اقدام کنند.

سخنگوی مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به احتمال وقوع پدیده ال‌نینو گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان مدیریت بحران نسبت به وقوع پدیده ال‌نینو تمامی ادارات راهداری استان‌های کشور در حالت آماده باش هستند.

یاسر خالدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تمام تجهیزات سازمان راهداری و تجهیزات حمل و نقل هوشمند در مسیرهای  استان‌های زنجان، خراسان رضوی، قم، تهران، البرز و قزوین که احتمال افزایش ترددی 15 درصدی را دارند در حالت آماده‌باش هستند.

وی با تاکید بر اینکه احتمال افزایش تردد 15 درصدی نسبت به سال‌های گذشته وجود دارد ادامه داد: تجزیه و تحلیل‌های تردد سال‌های گذشته در این ایام نشان می‌دهد احتمال  افزایش تردد وجود دارد اما با این حال  ترافیک تمام مسیرهای مواصلاتی در حال حاضر روان است.

سخنگوی مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به احتمال وقوع پدیده ال‌نینو گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی احتمال وقوع این پدیده در اواخر آبان ماه و اوایل آذر ماه وجود دارد اما برای اطمینان بیشتر و افزایش ضریب ایمنی تجهیزات راهداری را در مسیرهای مواصلاتی پرتردد در حالت  آماده باش قرار داده‌ایم.

خالدی ادامه داد: این پدیده همراه با سرمای شدید، بارش شدید برف و باران خواهد بود. همچنین به تمامی مسافران توصیه می‌کنیم اگر قصد سفر در این ایام به ویژه به استان‌های سردسیر را دارند با تجهیزات مناسب این فصل نسبت به سفر اقدام کنند.

وی با اشاره به پیک اوج ترافیک در روز اول سفر یعنی امروز چهارشنبه 29 مهر ماه  گفت: پیش‌بینی می‌شود اوج ترافیک بین ساعت 17 تا 21 باشد. همچنین موج دوم سفر یعنی سفرهای برگشت هم از ساعت‌های آخر روز شنبه دوم آبان ماه شروع می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های ترددی در سراسر محورهای مواصلاتی ادامه داد: در مسیرهای استان‌های گیلان، اردبیل، قزوین،‌البرز، تهران و مازندران محدودیت‌های ترافیکی وجود دارد که رانندگان برای کسب اطلاع از ساعات محدودیت تردد می‌توانند به سایت www.141.ir مراجعه کنند و یا با شماره 141 تماس بگیرند.

 

 

کد خبر : ۳۱۵۴۷۴