خبرگزاری کار ایران

محمود واعظی:

اختلال تلگرام ربطی به فیلترینگ ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با رد اخبار مربوط به فیلترینگ تلگرام از سوی وزارت ارتباطات، گفت: اختلال پیش آمده تنها مربوط به ایران نیست و ربطی به فیلترینگ ندارد.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلاتی که طی دو هفته اخیر در وضعیت ارتباطی ایران با جهان پیش آمده، افزود: این اختلال ناشی از قطع شدن کانال های سه گانه ارتباطی موجود در خاک ترکیه، باب المندب و خلیج فارس در اثر برخورد یک کشتی بوده که این امر سبب شده وضعیت اینترنت در ایران با اشکال روبرو گردد.

وی با بیان اینکه تلگرام این اختلال پیش آمده را تنها مربوط به خود پنداشته در صورتی که بیانیه شرکت زیرساخت ایران نشان دهنده آن است که مشکلات بوجود آمده تنها مختص ایران نیست و بخشی از ارتباط سایر کشورها هم دچار اختلال شده، گفت: اختلال پیش آمده برای تلگرام برای دیگر شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد و این اختلال بستگی به قرار گیری سرور آن شبکه ها دارد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه سرور تلگرام در اروپا واقع شده است، گفت: اختلال پیش آمده بیشتر به تلگرام آسیب زده و آن ها این آسیب را با ناشی گری به فیلترینگ ارتباط داده اند.

وی با بیان اینکه سیاست ما حمایت از شبکه های اجتماعی می باشد که فعالیت سالم دارند، تصریح کرد: شبکه های اجتماعی که قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند و محتوای غیراخلاقی نداشته باشند به هیچ عنوان مسدود نخواهند شد و این موضع جمهوری اسلامی است.

واعظی با اشاره به اینکه فیلترینگ ارتباطی با وزارت ارتباطات ندارد و جایگاه آن، جایگاه دیگری است، تاکید کرد: عنوان شدن فیلترینگ از سوی تلگرام امری اشتباه بوده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به درخواست کارگروه مصادیق مجرمانه برای فیلترینگ مضامین غیراخلاقی در تلگرام، گفت: ما از این کارگروه درخواست کردیم تا اجازه دهند ما از طریق مکاتبه نسبت به این موضوع عمل کنیم و تلگرام را فیلتر نکنیم.

واعظی گفت: با مکاتبات انجام شده با تلگرام مدتی مضامین غیراخلاقی از تلگرام حذف شد اما مجددا طی چند روز اخیر این مضامین بر روی تلگرام قرار گرفته و ما دنبال آن هستیم که با مکاتبات نسبت به محدودسازی مضامین غیراخلاقی توسط تلگرام اقدام لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با پیش آمدن این اختلال قطع ارتباطی تلگرام برداشت اشتباهی داشته و فکر کرده ایران تلگرام را فیلتر کرده است.

کد خبر : ۳۱۵۵۱۰