خبرگزاری کار ایران

چیت چیان پس از دیدار با وزیر انرژی روسیه مطرح کرد:

توافق جدید برقی ایران و روسیه /برنامه روس ها برای اکتشاف آبهای ژرف در ایران

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۵۹۳

چیت چیان گفت: وزیر انرژی روسیه در این سفر پیشنهادهایی نیز از نظر تامین مالی ارایه کرد که امیدواریم منجر به تسریع بر کارها و تبدیل به اقدامات اجرایی و همکاری های عملی بین دو کشور شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید چیت‌چیتان، وزیر نیرو پس دیدار با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه بااشاره به اینکه ما در حدود دو سال پیش مذاکراتی با وزیر انرژی روسیه یکبار در روسیه و دو بار در ایران داشته ایم گفت: در این دیدارها تصمیماتی برای همکاری در زمینه آب و برق گرفته شد  که الان به قرارداد منجر شده است.

وی افزود: این قراردادها شامل دوواحد نیروگاهی 350 مگاواتی بخاری در بندرعباس و همچنین مدرن کردن یکی از نیروگاههایی که قبلا در ایران احداث کرده بودند .

چیت چیان ادامه داد: سنکرون کردن شبکه برق ایران نیز از جمله تصمیماتی بودکه اتخاذ شد بعلاوه این که موسسات روسی برای اکتشاف آب های ژرف همکاری هایی در ایران خواهند داشت .

وی تصریح کرد: وزیر انرژی روسیه در این سفر پیشنهادهایی نیز از نظر تامین مالی ارایه کرد که امیدواریم منجر به تسریع بر کارها و تبدیل به اقدامات اجرایی و همکاری های عملی بین دو کشور شود.

وی در ادامه در خصوص برنامه ای که روس ها در زمینه اکتشاف آب های ژرف در ایران خواهند داشت توضیح داد: این بحث کار بزرگی است که نیاز به تکمیل شدن مطالعات و انتخاب مشاور داشته و به صورت مشترک تامین مالی خواهد شد که طی 5 تا 6 ماهه آینده نتایج مطالعات مشخص و اجرایی خواهد شد.

وزیر نیرو در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در بسته اقتصادی دولت تصریح کرد: امیدواریم که وزارت نیرو بتواند مغادیر قابل توجهی از بدهی های خودش را به پیمانکاران طرح های عمرانی و نیروگاه های بخش خصوصی پرداخت کند تا موجب گشایش در این شرکت ها شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا درباره قیمت کنونی آب راضی هستید گفت: افزایش قیمت آب جدیدا افزایش قیمت داشتیم و نیاز به زمان داریم این مساله جا بیفتد .

چیت چیان در خصوص فاینانس اروپایی در صنعت برق نیز گفت: کشورهای زیادی از جمله آلمان و اسپانیا و ژاپن در جهت تامین فاینانس به ما مراجعه کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز