خبرگزاری کار ایران

ترکان در واکنش به ورود سرمایه گذارن فرانسوی:

نمی‌خواهیم در گذشته باقی بمانیم / اروپایی‌ها را شریک مناسب صنعتی ایران می‌دانیم

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۰۴۰

باید به به آینده اقتصاد ایران و رونق و رشد اقتصادی فکر کنیم اما از تجربه گذشته هم باید درس بگیریم.

مشاور ارشد رییس جمهور با اشاره به حوزه های جذاب برای ورود سرمایه گذاران اروپایی،‌ گفت: اروپایی‌ها را یکی از شرکای مناسب صنعتی ایران می دانیم و البته دیگران را هم نفی نمی‌کنیم اما از ظرفیت خوب اروپایی ها برای توسعه همکاری هایمان استفاده می کنیم و جذاب‌ترین حوزه ها برای همکاری  با سرمایه گذاران اروپایی نفت ،‌ گاز و حوزه های انرژی هستند.

اکبر ترکان،‌ دبیر شورای عالی مناطق آزاد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره همکاری های اقتصادی با فرانسوی ها با توجه به عدم همراهی مناسب آنها در جریان مذاکرات هسته ای، تاکید کرد: در حال حاضر هدف ما بازگشت به گذشته و زندگی در گذشته نیست بلکه هدف‌مان ساختن یک آینده با استفاده از تجربیات گذشته است،  بنابراین باید به به آینده اقتصاد ایران و رونق و رشد اقتصادی فکر کنیم اما از تجربه گذشته هم باید درس بگیریم.  

وی با بیان اینکه حوزه های نفت و گاز و انرژی از مهم ترین حوزه های جذب سرمایه گذار خارجی است، اظهار کرد:  باید در این حوزه ها با سرمایه گذاران همکاری هایمان را توسعه دهیم چراکه رفتار بسیار منصفانه ای در بخش انرژی داریم که بخشی از آن باید همراه با اخلاقیات و فرهنگ استفاده باشد و بخشی دیگر همراه با تکونولوژی.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: وقتی نیروگاهی بازدهی پایینی دارد و افت قابل توجهی در شبکه های انتقال برق وجود دارد و وقتی خودروهای ما پرمصرف هستند، مصرف کننده هر چقدر هم که صرفه جویی کند نمی تواند به ارتقای بازدهی کمکی کند و معتقدم به غیر از این که اخلاقیات مصرفی را باید اصلاح کنیم باید تکنولوژی را هم ارتقا دهیم تا صرفه جویی در انرژی هم محقق شود.

ترکان در پاسخ به این سوال که کدام یک از مناطق آزاد کشور جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران خارجی دارند،‌ گفت: هر منطقه ای بنا بر پتانسیلی که دارد یک طیف خاصی از سرمایه گذاران را به خود جذب می کند و هر منطقه ای هم پتانسیل و ظرفیت منحصر به فرد خود را دارد.      

مشاور ارشد رییس جمهور افزود: فکر می کنم منطقه آزاد اروند به دلیل نزدیکی به میادین نفت و گاز ایران و همین طور نزدیکی به میادین نفت و گاز عراق بیشتری جذابیت را دارد و سرمایه‌گذاران صنایع نفتی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این منطقه هستند.     

وی همچنین با اشاره به پتانسیل های منطقه آزاد کیش هم ادامه داد: همچنین منطقه آزاد کیش از انجایی که از گذشته پایگاه پشتیبانی حفاری و عملیات دریایی بوده و مجهز به پایگاه های حفاری و هلی کوپتری است برای اجرای پروژه های فراساحلی و دریایی بسیار قابل توجه سرمایه گذاران خارجی است.

ترکان گفت: بنابراین معتقدم دو منطقه آزاد اروند  و کیش در حال حاضر مورد توجه سرمایه گذاران خارجی صنایع نفتی هستند که از ورود این سرمایه گذاران به این مناطق هم استقبال می کنیم.     

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز