خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرداد:

توافق ایران و روسیه نسبت به شکستن انحصار آمریکا در زمینه اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دیدار با وزیر ارتباطات و رسانه های روسیه را مثبت ارزیابی می کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمود واعظی در حاشیه دیدار با نیکلای نیکیفورف وزیر ارتباطات و رسانه های روسیه در  وزارت ارتباطات در جمع خبرنگاران گفت: همکاری های دو جانبه ایران و روسیه بزودی افزایش خواهد یافت و از این پس همکاری های نزدیک تری با روسیه در زمینه اینترنت و پرتاب ماهواره ملی خواهیم داشت.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در بحث ترانزیت دیتا از طریق کنسرسیوم آیپک، ایران و روسیه همکاری های دوجانبه خود را افزایش خواهند داد.

وی درخصوص برگزاری اجلاس جهانی اینترنت که بزودی در مقر سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد،گفت: در این جلسه ایران و روسیه توافق کردند نسبت به شکستن انحصار آمریکا در زمینه اینترنت مناسبات های خود را گسترش دهند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد:  افزایش سطح همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی دو کشورمد نظر است و در این روابط هر دو کشور محصولات تولیدی خود را در بازارهای سوم عرضه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش سطح امنیت تبادل اطلاعات و شبکه برای هر ایران و روسیه بسیار مهم است، افزود: مقرر شد از تجربیات طرفین برای بالا بردن سطح امنیت شبکه و اطلاعات میان دو کشور بیش از پیش استفاده کنیم.

واعظی با اشاره به فعالیت های خوب شرکت های روسی در زمینه شبکه های اجتماعی، گفت: مقرر شد از تجربیات این شرکت ها در ایران نهایت استفاده را ببریم.

کد خبر : ۳۱۶۱۷۶