خبرگزاری کار ایران

دودانگه در گفتگو با ایلنا:

کالاهای آمریکایی وارد شده مصرفی است

با مراجعه به آمار گمرک ایران درمی یابیم که متاسفانه اکثر کالاهایی که از این کشور وارد می شود مصرفی و غیر ضرور هستند این در حالی است که امکان تولید این کالاها در داخل کشور نیز وجود دارد.

محمود دودانگه در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص واردات از آمریکا اظهار داشت: واردات از آمریکا یکی از مقولاتی است که باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد هر چند موضوع واردات از هر کشوری مستلزم همین توجه هست که این واردات مشتمل بر کالاهای مصرفی و غیر ضرور نباشد و وارداتی اگر صورت می گیرد در خصوص دانش فنی ، ماشین آلات و تجهیزات و خطوط تولید باشد تا بتوانیم سطح کیفیت تولیدات داخلی را افزایش دهیم.

وی افزود: با توجه به شرایط خاصی که بین ایران و امریکا از گذشته بوده این موضوع از حساسیت و ظرافت بیشتری برخوردار است که باید از هرگونه واردات کالاهای مصرفی از این کشور اجتناب شود.

مشاور وزیر صنعت ادامه داد: این در حالی است که با مراجعه به آمار گمرک ایران درمی یابیم که متاسفانه اکثر کالاهایی که از آمریکا وارد می شود مصرفی و غیر ضرور بوده این در حالی است که امکان تولید این کالاها در داخل کشور نیز وجود دارد.

دودانگه با بیان اینکه هرگونه تجارتی باید دو طرفه باشد گفت: در صورتی که واردات همراه با صادرات باشد می توان بر مهم بودن آن تاکید داشت.

وی ادامه داد: البته این موضوع حائز اهمیت است که کشور آمریکا دارای دانش فنی ، تکنولوژی بالا و صنایع و تولیدات پیشرفته ای است و ایران می تواند از تمامی ظرفیت ها و فناوری های این کشور بهره مند شود.

دودانگه همچنین در مورد امکان راه اندازی اتاق بازرگانی ایران و آمریکا افزود: طبیعتا در صورتی که روند تجارت میان دو کشور به گونه ای شود که نیاز به اتاق مشترکی احساس شود این موضوع در دستور کار بخش خصوصی و اتاق بازرگانی قرار خواهد گرفت اما این موضوع نیازمند شرایط خود است و به تعدادی واردکننده وصادرکننده و نیز منافع مشترک وابسته است.

کد خبر : ۳۱۶۴۵۰