خبرگزاری کار ایران

وزیر توسعه تجارت برزیل عنوان کرد:

تراز تجاری ایران و برزیل در سال 2014 یک میلیارد و 400 میلیون دلار

وزیر توسعه تجارت برزیل گفت: برزیل در NPT عضو است و در همان زمان به این نتیجه رسیدیم که صنایع هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است. به طوری که ما در سال 2010 سعی کردیم به روند حل بحران هسته ایران کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر توسعه تجارت برزیل در سمینار معرفی تجار ایران و برزیل با اشاره به صنایع دو کشور و جمعیت بالای ایران و برزیل گفت: این عوامل باعث شده که یک بازار خوب برای هر دو کشور ایجاد شود و برزیل همواره به دنبال توسعه روابط خود با ایران بوده است.

آرماندو هیرو مونته ایرو با اشاره به بحران هسته‌ای ایران گفت: برزیل در NPT عضو است و در همان زمان به این نتیجه رسیدیم که صنایع هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است، به طوری که ما در سال 2010 سعی کردیم به روند حل بحران هسته ایران کمک کنیم.

وی افزود: علیرغم تغییرهای پیش آمده اما سرانجام دیپلماسی پیروز شد و امروز ما اینجاییم که روابط اقتصادی دو کشور را افزایش دهیم.

آرماندو هیرو مونته ایرو افزود: میزان تراز تجاری دو کشور در سال 2014 یک میلیارد و 400 میلیون دلار بود که در تلاش هستیم برای سال‌های بعد این رقم را 4 میلیارد دلار برسانیم زیرا باور داریم که این رقم بیش از اینها قابل افزایش است.

وزیر توسعه تجارت برزیل با اشاره به زمینه‌های همکاری دو کشور گفت: ما علاوه بر مواد غذایی می‌توانیم  همکاری‌هایی در زمینه مواد معدنی، نفت و پتروشیمی داشته باشیم که این جزو حداقل‌هاست و باید حوزه‌های فعالیت خود را گسترش دهیم.

وی با اشاره به  ترکیب هیات تجاری برزیل گفت: ترکیب این هیات نشان می‌دهد که ما می‌خواهیم که در همه زمینه‌های ممکن با ایران روابط خود را گسترش دهیم. تهران امروز مقصد بسیاری از تجار بین‌المللی است و ما باید  امروز با برنامه‌ریزی حرکت کنیم و سعی کنیم فعالیت بخش خصوصی دو کشور افزایش پیدا کند.

آرماندو هیرو مونته ایرو تصریح کرد: ما در زمینه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی می‌توانیم به صنایع ایران کمک کنیم و به ایرانیان برای استفاده از انرژی های پاک و ارزان‌تر مشورت دهیم.

 

کد خبر : ۳۱۶۴۹۴