خبرگزاری کار ایران

روز عاشورا کمترین میزان مصرف سوخت در کشور

میانگین مصرف روزانه بنزین کشور دربازه زمانی هشت روز منتهی به عاشورای حسینی (دوم آبانماه) به بیش از ٧٢ میلیون لیتر رسید.

به گزارش ایلنا، در بازه زمانی بیست و پنجم مهرماه تا دوم آبانماه امسال (هشت روز) ٥٧٨ میلیون لیتر بنزین مصرف شد که از مصرف روزانه ٧٢ میلیون و ٢٥٠ هزار لیتر این فرآورده نفتی حکایت دارد.

بیشترین مصرف بنزین در این بازه زمانی با ٩٥ میلیون و ٤٠٠ هزارلیتر به روز پنجشنبه ( ٣٠ مهرماه) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ٤٩ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر به روز شنبه ( ٢ آبانماه) مربوط می شود.

٤٩,٢ میلیون لیتر مصرف بنزین عاشورا ،کمترین میزان مصرف امسال

بنابراین گزارش، مصرف بنزین در روز عاشورای حسینی امسال( ٤٩,٢ میلیون لیتر) کمترین میزان مصرف از ابتدای امسال تاکنون نیز بوده است.

آمارهای ثبت شده در هشت روز منتهی به دوم آبانماه امسال حکایت از آن دارند که از روز چهارشنبه ( ٢٩ مهرماه) تا روز شنبه ( دوم آبانماه) که مصادف با دهم محرم و عاشورای حسینی بود، ٣٠٥ میلیون لیتر بنزین مصرف شد.

مصرف این فرآورده نفتی در دهمین روز محرم امسال (عاشورا) ٤٩ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر بوده است.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که در هشت روز منتهی به دوم آبانماه امسال، ٢٦ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر بنزین سوپر مصرف شد که بیشترین میزان مصرف آن با ٥,١ میلیون لیتر به روز شنبه دوم آبانماه ( عاشورا) مربوط می شود.

 آمار بنزین سوپر مصرفی در بازه زمانی ٢٥ مهرماه تا دوم آبانماه امسال نشان می دهد که در این مدت به طور میانگین،سه میلیون و ٢٧٥ هزار لیتر بنزین سوپر مصرف شده است.

کد خبر : ۳۱۶۵۹۹