خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور خبر داد:

بررسی فیلترینگ تلگرام در کمیته بررسی مصادیق مجرمانه

دادستان کل کشور از بررسی فیلترینگ نرم‌افزار پیام‌رسام تلگرام در کمیته بررسی مصادیق مجرمانه خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا، دادستان کل کشور در حاشیه همایش پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران در خصوص فیلترینگ نرم‌افزار تلگرام بیان داشت: این موضوع در دستور کار قرار گرفته و قرار است بررسی شود و اگر تصمیمی در این خصوص گرفته شود حتما اعلام می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: فیلترینگ نرم‌افزار تلگرام در جلسه امروز کمیته بررسی مصادیق مجرمانه، این موضوع در دستور کار قرار گرفته و قرار است بررسی شود و اگر تصمیمی در این خصوص گرفته شود حتما اعلام می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در کشور ما بحث دولت الکترونیک در حال پیگیری است.

دادستان کل کشور افزود: با توجه به اینکه فضای مجازی امکان بسیار خوبی برای سرعت بخشیدن و دسترسی افراد به اطلاعات فراهم کرده است؛ اما فضای مجازی نیاز به مدیریت دارد زیرا در صورت نبود مدیریت شاهد آسیب‌هایی خواهیم بود که به هیچ وجه قابل جبران نیست.

وی تاکید کرد: مدیریت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ضروری است و اصل مدیریت فضای مجازی موضوع کاملا مورد تاکید است.

دادستان کل کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری با تدابیر حکیمانه شورای عالی فضای مجازی را راه‌اندازی کرده است و کمیته‌هایی نیز در این خصوص فعال شده که یکی از این کمیته‌ها کمیته بررسی مصادیق مجرمانه است که با شرکت نمایندگانی از دولت و دستگاه قضایی و همچنین افراد حقیقی به بررسی مصادیق مجرمانه در فضای مجازی می‌پردازد.

وی بیان داشت:  نقش وزارت ارتباطات در این خصوص مهم ااست و نباید اجازه داد با اخلاق، فکر و اندیشه و داشته‌های یک ملت بازی شود و آنها مورد خطر و آسیب قرار گیرند در همین حال وزارت ارتباطات باید اقدامات لازم را انجام دهد و کمیته مصادیق مجرمانه نیز امورات آن را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

کد خبر : ۳۱۷۲۳۱