خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ارومیه:

40 درصد از میزان مبادلات تجاری ایران با ترکیه کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۲۶۴

دولت با طراحی 5 ماهه این بسته نشان داد منتظر رفع تحریم ها است تا اقتصاد کشور را سرو سامان ببخشد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ارومیه در گفتگو با ایلنا در خصوص بسته خروج از رکود گفت:اینکه سرانجام دولتی ها به این باور رسیدند که اقتصاد کشور در حال رکود است و این برای ایران خطرناک است جای خوشحالی دارد اما طراحی این بسته که اسم بسته خروج از رکود ارائه شده است فقط می تواند حکم یک مسکن کم اثر را داشته باشد.

علی دیلمقانی تصریح کرد:اینکه یک سرفصل جدا در این بسته به خودرو اختصاص داده شده است نشان از بحران موجود در این صنعت دارد اما پرداخت وام بدین صورت و با این درصد سود نمی تواند شوک مثبتی را در این بازار ایجاد کند.

وی ادامه داد: در خصوص اعطای تسهیلات که در واقع همان یارانه تولیدی ها است که در قانون پیش بینی شده بود و باید زودتر از اینها به صنایع ما تعلق می‌گرفت جای بحث وجود دارد اینکه بر چه اساسی و کدام صنایع برای گرفتن این تسهیلات اولویت دارند خود محل سوال است که آیا قرار است باز هم صنایع خصولتی در اولویت قرار بگیرند و یا خودور سازها با توجه به این طرح جدید آیا باز هم واجد دریافت کمک مالی هستند.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد:به نظر می رسد هدف دولت از طراحی چنین بسته ای مقطعی بوده است و در واقع دولت منتظر ورود پولهای بلوکه شده و به طور کلی رفع تحریم ها است.

رئیس اتاق ارومیه با اشاره وضعیت فعالان و تجار این استان گفت:در حالیکه رکود اقتصادی کشور را فرا گرفته است درگیری های مرزی در ترکیه سبب شده که تا 40 درصد میزان مبادلات ما با این کشور کاهش پیدا کند به طوریکه اکنون صف های بلندی از کامیون های صادراتی ما در حالی که زیر بار هستند برای ورود به پایانه مرزی ترکیه تشکیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز