خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مسکن مهر اگر در مرکز تهران ساخته می‌شد، هزینه کمتری داشت

در تلاشیم با عملیاتی کردن شعار شهروند مداری رضایت حداکثری مردم از سکونت در واحدهای مسکونی مسکن مهر را داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر مسکن مهر در دولت قبل به درستی اجرا می‌شد به این دولت نمی‌رسید گفت: اگر مسکن مهر را در مرکز شهر می‌ساختند هزینه‌هایش به مراتب ارزان‌تر می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری پنجمین نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی و صنایع وابسته با بیان اینکه تعداد واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید چیزی حدود 400هزار واحد است گفت: شهرهای پرند، پردیس، هشتگرد و اندیشه شهرهای جدید مجاور تهران هستند که 240 هزار واحد مسکن مهر را در خود جای داده‌اند.

وی با اشاره به تلاش برای رعایت الگوی شهروندمداری در پروژه‌های مسکن مهر و شهرهای جدید گفت: در تلاشیم با عملیاتی کردن شعار شهروند مداری رضایت حداکثری مردم از سکونت در واحدهای مسکونی مسکن مهر را داشته باشیم.

نریمان با اشاره به ایجاد خط اعتباری هزار میلیارد تومانی برای تامین تجهیزات زیر بنایی مسکن مهر گفت: چندی پیش با بانک مسکن قراردادی را منعقد کردیم که از محل اعمال مدیریت دارایی بانک مسکن در بخشی از اراضی پردیس بتوانیم هزار میلیارد تومان برای تامین زیرساخت های این سایت از مسکن مهر هزینه کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولویت اتصال ریلی شهرهای جدید و مسکن مهر به مراکز شهرها گفت: اتصال به مترو و شبکه ریلی شهرهای جدید و همچنین مسکن مهر از اولویت‌های ما بوده و چندی پیش توانستیم در شهر جدید گلبهار مناقصه‌ای بین‌المللی برای ایجاد خط ریلی برگزار کنیم.

وی افزود: در گلبهار 80 درصد مسیر ریلی گشایش یافته و به محض رفع مشکل فاینانس این پروژه عملیاتی خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر بخش جنوبی هشتگرد هم ارتباط ریلی با مرکز شهر دارد که از این طریق وارد متروی تهران می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین در شهرهای جدید بهارستان، مجلسی و پولادشهر اقدامات ایجاد مسیر ریلی انجام شده و به پیشرفت‌های قابل قبولی در شهر بهارستان رسیده‌ایم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به نظارت بر فعالیت تعاونی ها در شهرهای جدید گفت: تاکید می‌کنم نظارت بر تعاونی ها از وظایف قانونی ما نیست اما در برخی از پروژه‌ها دولت وارد می‌شود و ممکن است قراردادهای دوجانبه بین تعاونی‌ها و پیمانکاران به قراردادهای سه‌جانبه تبدیل و شرکت عمران شهرهای جدید هم به عنوان ناظر وارد قراردادها شود. البته در برخی از موارد مسائل آنقدر پیچیده است که قوه قضائیه هم به موضوع ورود می‌کند.

وی همچنین درباره شرکت مپسا گفت: در این مجموعه ضعف‌هایی در مدیریت وجود داشت اما در حال حاضر مپسا به بانک رفاه واگذار شده است.

وی همچنین درباره موضوع واحدهای مسکونی حسا گفت: حسا ساخت 50 هزار واحد مسکونی را برعهده دارد و خوشبختانه توانستیم در چارچوب وظایف خود برخی از مشکلات در این پروژه را حل کنیم.

وی با اشاره به نامه نگاری‌ها با وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه حسا گفت: پیشنهاد من این بود که جلسه‌ای را با حضور وزیر دفاع درباره این موضوع برگزار کنیم اما وزیر راه و شهرسازی معتقد است ابتدا باید جلساتی با حضور پیمانکاران برگزار شود و اگر به تفاهم نرسیدیم پیمانکار خلع ید و پروژه به پیمانکار دیگری واگذار شود.

نریمان با بیان اینکه اگر برنامه دولت قبل در حوزه مسکن مهر به درستی انجام می‌شد مسکن مهر به این دولت نمی‌رسید گفت: بارها اعلام کردیم که ما یک ریال هم از مردم بابت اجرای پروژه مسکن مهر نمی‌گیریم و مردم تمام اقساط را به حساب خود واریز می‌کنند و سود این حساب را هم دریافت می‌کنند و یک ریال هم از اقساط متقاضایان مسکن مهر به حساب شرکت عمران واریز نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده مسکن مهر پردیس از تمام پروژه‌های مسکن مهر کشور بالاتر است گفت: استقبال از مسکن مهر پردیس بسیار زیاد بوده و بیشترین تقاضا مربوط به مسکن مهر پردیس می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در دولت قبل تونل‌ها و پل‌های پروژه‌های مسکن مهر با آورده‌ مردم ساخته شد گفت: در این دولت هرگونه استفاده از آورده‌های مردم برای ساخت جاده‌ها،تونل‌ها و پل‌ها منع شده است و از آورده‌های مردم تنها برای ساخت واحدهای مسکونی استفاده می‌کنیم.

نریمات تاکید کرد: معتقدم اگر مسکن مهر در مرکز تهران و در منطقه پامنار ساخته می‌شد به مراتب هزینه کمتری برای آن صرف می‌کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پرداخت اقساط متقاضیانی که هنوز واحد مورد نظر خود را تحویل نگرفته‌اند گفت: قطعاً این اقدام به نفع متقاضی خواهد بود و در این صورت ما با یک متقاضی قدرتمند در پرداخت اقساط مواجه هستیم. معتقدم این بهترین اقدامی است که به نفع متقاضیان انجام شده و می‌توانند مالکیت خود را تثبیت کنند.

کد خبر : ۳۱۷۲۹۲