خبرگزاری کار ایران

در پی استقبال فعالان بازار از انتشار اوراق سلف پتروشیمی در بورس کالای ایران رخ داد:

فروش 250 میلیارد ریال عرضه اوراق سلف استاندارد پی وی سی در دقیقه اول

در پی استقبال فعالان بازار صنعت پتروشیمی کشور ، 250 میلیارد ریال عرضه اوراق سلف استاندارد پی وی سی شرکت پتروشیمی آبادان در بورس کالای ایران در دقیقه اول عرضه از سوی مشتریان خریداری شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، انتشار اوراق سلف استاندارد به منظور تامین مالی صنعت پتروشیمی کشور و اجرای مصوبه های دولت تدبیر و امید در استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه و بورس های کالایی برای تامین مالی صنعت پتروشیمی، در دستور کار بورس کالای ایران قرار گرفته است و در همین راستا و در پی انتشار اولین اوراق سلف استاندارد در صنعت پتروشیمی کشور، اولین مرحله از عرضه 500 میلیارد ریالی اوراق سلف استاندارد پی وی سی شرکت پتروشیمی آبادان به میزان 250 میلیارد ریال با استقبال فعالان بازار بطور کامل در دقیقه اول مورد معامله قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، روز شنبه، عرضه اولیه اوراق سلف استاندارد PVC شرکت پتروشیمی آبادان به روش " عرضه گسترده با قیمت ثابت" تا سقف 9500 تن و با قیمت 26.316 ریال به ازای هر کیلوگرم ( 13.158.000 ریال به ازای هر قرارداد) ، از طریق شبکه کارگزاران بورس کالای ایران در روز شنبه 9 آبانماه صورت گرفت که بلافاصله فروش رفت. مرحله دوم عرضه اولیه این اوراق به میزان 250 میلیارد ریال از روز شنبه 23 آبان انجام می شود و بدین ترتیب شرکت پتروشیمی آبادان با انتشار اوراق استاندارد پی وی سی بصورت یکساله، به میزان 50 میلیارد تومان سرمایه در گردش خود را تامین می کند. شایان ذکر است، این اوراق با نام و معاف از مالیات بوده و حداقل سود 24 درصد و حداکثر سود 27.5 درصد برای آن تضمین شده است و در طول دوره نیز نرخ بازده این اوراق 23 درصد بصورت روزشمار می باشد. لازم به ذکر است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران ، محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان به عنوان یکی از شرکت های متعهد پذیره نویس و بازارگردان این اوراق در گفتگو با شانا گفت: پتروشیمی آبادان با هزینه بسیار کمتری نسبت به سایر روش های سرمایه گذاری توانست منابع مالی مورد نیاز خود را از مسیر بورس کالای ایران و با بهره گیری از اوراق سلف تامین کند و باید گفت که استفاده از روش های نوین سرمایه گذاری از طریق بازار سرمایه یک مزیت برای شرکت های مختلف است. وی با اعلام خبر فروش موفق اوراق سلف استاندارد پی وی سی شرکت پتروشیمی آبادان در کمتر از یک دقیقه در بورس کالای ایران اظهار کرد: تمام ٢٥ میلیارد تومان عرضه مرحله نخست این اوراق به فروش رسید و مرحله دوم عرضه تا ١٥ روز دیگر انجام خواهد شد. وی افزود: برای خرید این اوراق ٢ برابر میزان عرضه، تقاضا وجود داشت و این نشان دهنده اهمیت بازار سرمایه در اقتصاد کشور است و با بهره گیری از ظرفیت های موجود در این بازار تامین مالی شرکت ها و نیز طرح های توسعه ای در صنعت نفت و به ویژه طرح های پتروشیمی شتاب خواهد گرفت.

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان در پایان اظهار کرد: امیدواریم سایر شرکت های پتروشیمی نیز از قابلیت های موجود در بازار سرمایه استفاده کنند تا این صنعت ارزش آفرین بتواند به هدف های پیش بینی شده خود دست یابد.

کد خبر : ۳۱۷۹۰۰