خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

25 میلیارد ریال برای بهبود زیرساخت شهرک های صنعتی سیستان کمک می شود

عاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: با وجود مشکلات مالی در سال جاری حدود 25 میلیارد ریال برای بهبود وضعیت زیرساخت های شهرک های صنعتی منطقه سیستان کمک می شود.

به گزارش ایلنا ، سید محمد علی سید ابریشمی روز شنبه در نشست با واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی منطقه سیستان در فرمانداری شهرستان هامون اظهار کرد: در سال قبل 15 میلیارد ریال برای بهبود وضعیت زیر ساخت به شهرک های صنعتی منطقه سیستان کمک شد اما امسال میزان بیشتری در نظر گرفته شده تا از این طریق بتوان به صنعت این منطقه کمک کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیستان به دلیل خشکسالی های زیاد به یکی از مناطق محروم کشور تبدیل شده باید در راستای حفظ پویایی و اشتغال مردم آن قدم برداشت.

وی افزود: در چند سال گذشته که وضعیت درآمد دولت خوب بوده باید در این منطقه سرمایه گذاری می شد که متاسفانه این امر رخ نداده است.

وی خاطر نشان کرد: صنایع باید با پیشرفت فناوری و تغییر خواست و ذائقه مردم به منظور دستیابی به توسعه تغییراتی را در خود ایجاد کنند اما در این منطقه نه تنها این توسعه رخ نداده بلکه ظرفیت ها نیز رو به کاهش نهاده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هنگامی که یک واحد کمتر از ظرفیت خود تولید داشته باشد به مرور زمان از چرخه حیات خارج می شود.

وی اظهار داشت: در دولت یازدهم باید واحدهایی که تولید آنها متوقف شده را با به روز رسانی دستگاه ها یا از طریق شناسایی و حل مشکلاتشان به چرخه فعالیت بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه مشکل سود، جرائم و معوقه های بانکی واحد های تولیدی سیستان از اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت خارج است افزود: هر وزارت خانه و سازمانی توانایی ورود به مشکلات حوزه خود را دارد و از وظایف اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد زیر ساخت ها است که برای این امر از هیچ کمکی فروگذار نمی کنیم.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: بخش های مربوط به وام های بانکی باید از طریق دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

سید ابریشمی خاطر نشان کرد: هم اینک دولت یازدهم باید از یک سو برنامه بودجه سال 95 را آماده کند و از سوی دیگر باید سند برنامه ششم را ارائه دهد و می تواند در این دو برنامه خود مشکلات مربوط به وام های تولید کنندگان را نیز در نظر بگیرد.

وی بیان کرد: ما آمادگی داریم تا از هر طریق ممکن به واحد های تولیدی و شهرک های صنعتی کمک کنیم و به این منظور تا کنون 240 دستگاه خودرو آتش نشانی به شهرک های صنعتی کشور واگذار شده که یک دستگاه نیز برای شهرک صنعتی محمد آباد شهرستان هامون سیستان در نظر گرفته شده که با ایجاد جایگاه آماده فعالیت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هم اینک در منطقه سیستان 201 پروانه بهره برداری وجود دارد که حدود 30 درصد این واحدها تعطیل شده است.

نادر میرشکاری تصریح کرد: از مجموع واحدهای تعطیل شده سیستان 10 واحد توانایی برگشتن به چرخه تولید را ندارند و تنها باید تغییر کاربری داده شوند.

وی افزود: مشکل عمده واحد های تولیدی این منطقه همکاری نکردن بانک ها در سود و جرائم بانکی است.

وی ادامه داد: پس از قانون هدفمندی یارانه ها بسیاری از واحدهای این منطقه دچار مشکل شدند.

وی خاطر نشان کرد: واحد های بسته بندی گوشت در سیستان پس از اجرای قوانین خاص مربوط به واردات دام و قرنطینه با مشکل روبرو شدند که باید برای حل مشکل آنها با توجه به خشکسالی های منطقه قدم برداشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز وارد فرودگاه زابل در منطقه سیستان در 205 کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان شد.

سید محمد علی سید ابریشمی پس از بازدید از شهرک صنعتی شهرستان هیرمند به شهرستان هامون رفت و از کارخانه ریسندگی و بافندگی و برخی کارخانه های فعال در شهرک صنعتی محمد آباد این شهرستان از جمله کارخانه ایزوگام، فراوری محصولات پروتئینی و کارخانه تعطیل شده شیر بازدید کرد و سپس در نشستی با صنعتگران سیستان در فرمانداری محمد آباد مرکز شهرستان هامون به بررسی مسائل و مشکلات آنان پرداخت.

معاون وزیر و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی کشور دقایقی پیش منطقه سیستان را به مقصد شهرستان ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان ترک کرد.

کد خبر : ۳۱۷۹۲۷