خبرگزاری کار ایران

محمود واعظی:

موتور جست و جوگر داخلی جایگزین گوگل نیست مردم نگران نباشند

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۰۲۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: موتور جست و جو گر بومی دسترنج متخصصان داخلی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از طرح جویش گر بومی که در مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار شد بیان داشت: 15 خدمات جدیدی که بر روی سایت پارسی جو قرار داده اند نکته مهم و امیدوارکننده است البته قرار بود که این اتفاق در سال گذشته رخ دهد اما دست اندرکاران این طرح اصرار داشتند که زمانی اعلام عمومی شود که در صورت استفاده از این جستجو گر مشکلی بوجود نیاید.

محمود واعظی افزود: اولویت در شورای عالی فضای مجازی در وزارت ارتباطات این است که شبکه ملی اطلاعات که دوازده سال است فقط اسم آن برده می شود طراحی شده تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: زیر ساخت های خوبی برای شبکه ملی اطلاعات مهیا شده است اما اگر محتوای لازم را نداشته باشیم حتی با گسترش پهنای باند اتفاق خاصی صورت نمی گیرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه یکی از پازل های تشکیل دهنده شبکه ملی اطلاعات موتور جست و جو بومی است بیان داشت: دولت از تولید کننده در ایران به این سمت و سو گام بردارد حمایت می کند همانطور که در سال گذشته از یوز رونمایی شد.

وی با اشاره به فعالیت پراکنده تولید کنندگان در زمینه ICT افزود: با اجماع تولید کندنگان حوزه ICT  می توان در این حوزه موفق بود و اگر در داخل کشور منحنی تولید محتوا صعودی باشد از این استفاده خواهیم کرد.

واعظی اظهار داشت: در دنیا دو نوع موتور جست و جو وجود دارد که شامل موتور جست و جو بومی و یا بین المللی است امروز هیچ ادعایی نداریم که یوز یا پارسی جو و یا موتورگر جست و جوی دیگر به دنبال کارکرد بین المللی از نوع گوگل و یا غیره باشد.

وی با تاکید بر اینکه موتورجست و جو گر ساخت داخل جایگزین گوگل نیست افزود: خواهش می کنم که مردم را نگران نکنید چرا که بعد از رونمایی یوز این فکر به وجود آمد که قرار است گوگل بسته شود اما این مساله صحت ندارد و جست و جو گرهای داخلی تنها کمک می کند که آنچه در داخل است برای استفاده مردم فراهم شود و به این زودی نمی توان این جست و جوگرها را رقیب جست و جوگرهای بین المللی دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز