خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده :

راه کارهای استفاده صنعت از بازار سرمایه دنبال می شود

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: راه کار اجرایی و عملی استفاده صنایع بزرگ کشور برای تامین منابع مالی خود از طریق بازار سرمایه را دنبال می کنیم.

به گزارش ایلنا محمدرضا نعمت زاده در جلسه شورای مشورتی امور صنایع در خصوص چگونگی استفاده واحدهای صنعتی بزرگ از بازار سرمایه گفت: طراحی و کنترل بازار سرمایه با توقف توزیع موقت سود سهام بمنظور افزایش سرمایه ؛ پذیرش ریسکهایی توسط دولت از طریق پشتیبانی توزیع اوراق قرضه ؛ روان کردن خرید و فروش اقساطی ؛ کاهش سریع سود بین بانکی ؛ کاهش سپرده قانونی بانکها از 13 به 10درصد و کاهش سود تسهیلات و سود سپرده گذاری می تواند از جمله این راهکارها باشد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه در خصوص کاهش سپرده قانونی بانکها نزد بانک مرکزی از 13 به 10 درصد نیز گفت: با این اقدام چیزی حدود 25 الی 30 هزار میلیارد تومان آزاد شده و آثارچند برابری خواهد داشت بطوریکه می تواند توان وام دهی بانکها را افزایش و نرخ ها را پایین آورد که تمامی اینها جملگی در بسته ضد رکودی دولت آمده است و ما باید تلاش کنیم که آن را به صفر برسانیم.

 نعمت زاده در خصوص کاهش سود تسهیلات و سود سپرده گذاری تصریح کرد : باید تلاش شود نرخ سپرده گذاری زیر تورم و نرخ تسهیلات مقداری بالاتر از تورم بیاوریم .

وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه تامین منابع مالی بنگاهها از طریق رونق تولید و سایر سیاستهای اقتصادی رخ می دهد گفت: علی رغم اینکه برای تامین منابع مالی بنگاههای بزرگ اقتصادی نمی توان فقط  از بازار سرمایه استفاده کرد اما ارایه بسته های پیشنهادی برای سازو کار استفاده از یازار سرمایه می تواند بخشی از نیاز صنعت را برطرف کند.

کد خبر : ۳۱۸۰۸۸