خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران مطرح کرد:

برنامه تبدیل 25 درصد صنایع بزرگ به مصرف کننده "خودتامین"

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: باید بتوانیم در آینده حداقل 25 درصد مصرف‌کنندگان بزرگ صنایع را به مصرف کنندگان خودتامین تبدیل کنیم.

به‌گزارش ایلنا، "سیدمحمدعلی بربند" اظهار داشت: روند توسعه صنعت برق در دنیا نشان می‌دهد در آینده نیروگاه‌ها به محل های مصرف نزدیک خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از 25 درصد مشترکان برق کشور در استان تهران قرار دارند، افزود: وظیفه شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در چنین شرایطی بسیار حساس و سنگین است، زیرا در حداقل زمان ممکن بایستی ضمن تامین برق و IT، با کمک شرکت آب و فاضلاب شرایط لازم را برای تامین آب آشامیدنی مردم نیز فراهم کند.

بربند با بیان اینکه یکی از نقاط حساس در زمان حمله دشمن، تاسیسات برقی است، افزود: صنعت برق یک صنعت زیرساختی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و علاوه بر آن، چشم انداز برق در قرن 21 در جهان بایستی برای جامعه دیجیتال با کیفیت بوده و ترکیب بهینه تولید با انرژی پاک لازمه سلامت محیط زیست باشد و از همه مهم‌تر اینکه برق برای همه وجود داشته باشد.

وی چشم اندازی را که برای سال 2025 برای صنعت برق پیش بینی شده است، کمک به رشد و بهره‌وری، کاهش اختلالات و بالا بردن کیفیت و برق‌رسانی همگانی و کاهش شدت مصرف برق دارای اولویت دانست و ادامه داد: نگاه آینده به صنعت برق، نگاه آینده به دنیاست و در آینده نیروگاه‌ها به محل‌های مصرف نزدیک خواهند شد، ولتاژ ها تغییر کرده و ولتاژ DC جایگزین ولتاژAC خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران تصریح کرد: مباحث دیسپاچینگ و مونیتورینگ شبکه و هوشمندسازی شبکه‌های برق از موارد بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه آنچه ما از سهم شبکه توزیع برق در پدافند غیرعامل ملاک عمل قرار خواهیم داد، بحث مدیریت مصرف یا کاهش شدت روشنایی است، افزود: به‌زودی خودروهای برقی در تهران دیده خواهند شد و آمادگی صنعت برق برای تامین انرژی خودروهای برقی بسیار مهم است.

بربند ادامه داد: داشتن شبکه‌های کوچک مایکرو گرید هوشمند و شبکه‌های خود تامین، تغییر ساختار برق، بخش خرده فروشی برق، ایجاد نیروگاه‌های خصوصی کوچک، قابلیت خود تعمیری شبکه، استفاده از تمامی منابع تولید و بحث ذخیره‌سازی انرژی از مهم‌ترین مسائلی است که در آینده با آن روبرو خواهیم بود.

وی به‌کارگیری ریزشبکه‌ها در پدافند غیرعامل را بسیار مهم دانست و ادامه داد: به همین منظور مونیتورینگ شبکه های برق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با بیان اینکه پست های فوق توزیع بایستی سیار باشند و افزایش استفاده از انرژی‌های پاک از جمله انرژی خورشیدی به‌طور جدی در دستور کار قرار گیرد، افزود: با توافقی که با سرمایه‌گذاران آلمانی انجام شد، در دو نقطه ورامین و شمس‌آباد زمین مورد نیاز در اختیار سرمایه گذاران آلمانی قرار گرفت تا نسبت به تامین 300 مگاوات برق خورشیدی اقدام کنند.

وی یکی از برنامه‌های پدافند غیرعامل را خود تامینی مصرف کنندگان ذکر کرد و تاکید کرد: صنایعی که امروز وارد صنعت می شوند حتما بایستی تولید برق اضطراری جزئی از پروژه آنها باشد تا بتوانیم در آینده حداقل 25 درصد مصرف کنندگان بزرگ صنایع را به مصرف کنندگان خودتامین تبدیل کنیم.

بربند در خصوص قابلیت کنترل شبکه با بیان اینکه، نزدیک به 500 نقطه فیدر های اصلی و 10 درصد شبکه برق استان را اتوماسیون کرده ایم افزود: در تلاش هستیم با استفاده از تسهیلات بانکی میزان اتوماسیون شبکه را به 30 درصد برسانیم تا همگام با کشورهای پیشرفته صنعتی در جهت ارتقای صنعت برق کشور گام برداریم.

کد خبر : ۳۱۸۱۰۵