خبرگزاری کار ایران

تقاضای انگلیس برای همکاری بلندمدت با ایران/نگاه ویژه به پروژه‌های ال.ان.جی ایران

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: اولین قرارداد با شرکتهای خارجی در پساتحریم در صنعت نفت به امضا خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، امیرحسین زمانی نیا پس از دیدار با لرد فرانسیس ماود، معاون وزیر امور خارجه انگلیس با بیان اینکه شرکتهای انگلیسی علاقه بسیاری به آغاز همکاری با ایران در بخشهای مختلف صنعت نفت دارند، تصریح کرد: آن‌ها در این دیدار خواستار همکاری بلند مدت در ایران پساتحریم شدند.

وی با بیان اینکه انتقال تکنولوژی، سرمایه گذاری و انجام کار مشترک با شرکتهای ایرانی مورد پذیرش شرکتهای انگلیسی است، تصریح کرد: توسعه می‌دانهای نفتی و ازدیاد برداشت از مخازن نفتی ایران مورد تاکید شرکتهای انگلیسی است، ضمن اینکه آن‌ها نگاه ویژه‌ای به حضور در پروژه‌های ال ان جی ایران دارند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از سفر دو هفته آینده شرکتهای انگلیسی به ایران برای مذاکره درباره جزئیات همکاری با شرکتهای ایرانی خبر داد و گفت: انگلیسی‌ها تاکید دارند تا پیش از لغو تحریم‌ها کارهای مقدماتی برای حضور در ایران انجام شود تا بلافاصله با برداشتن آن دو کشور قرارداد امضا کنند.

زمانی نیا با بیان اینکه تحریم‌ها علیه ایران روی کاغذ برداشته شده است، تاکید کرد: تحریمهای نفتی ایران آذرماه برداشته خواهد شد.

مذاکره با شل در هلند

معاون وزیر نفت همچنین از گفتگو با شرکت شل در حاشیه سمینار چشم انداز پروژه‌های فراساحل ایران در هلند خبرداد و گفت: آن‌ها خواستار حضور در پروژه‌های ال ان جی ایران هستند.

وی گفت: همچنین درباره پرداخت بدهی شل به ایران نیز گفتگوهایی انجام شده است.

زمانی نیا با بیان اینکه سمینار چشم انداز پروژه‌های فراساحل ایران در هلند از سوی دو شرکت هلندی و با حمایت سیاسی سفارت ایران برگزار شد، تصریح کرد: در این سمینار حدود ١٨٠ نماینده از کشورهای اروپایی و هلند و ۴٠ نماینده از ایران حضور داشتند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه در حاشیه این سمینار مذاکرات خوبی انجام شد، افزود: شرکتهای حاضر در این دیدار سئوالات متعددی درباره مدل جدید قراردادهای نفتی ایران مطرح کرده و اذعان کردند در کنفرانس تهران حضور پیدا خواهند کرد.

کد خبر : ۳۱۸۱۷۲