خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

تولید دو میلیون و 200 هزار تن پرتقال در مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باید صادرکنندگان و دستگاه های اجرایی کمک کنند تا پایداری تولید در مرکبات حفظ شود.

به گزارش ایلنا از سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عزیز اله شهیدی فر با اشاره به اینکه حجم تولید مناسب پرتقال در مازندران با وجود گرما، بارندگی، سیل و تگرگ در استان رضایت بخش است و از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: تولید مرکبات در استان به ویژه پرتقال از نظر حجم و اندازه مناسب و رضایت بخش است.

وی با بیان اینکه با توجه به تولید مرکبات در استان، ضرورت دارد در بحث ساماندهی مرکبات بویژه پرتقال برای ارسال به سایر استان ها و صادرات به خارج از کشور برنامه ریزی صورت گیرد،افزود: باید صادرکنندگان و دستگاه های اجرایی کمک کنند تا پایداری تولید در مرکبات حفظ شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه دولت و وزارت جهادکشاورزی در تامین میوه شب عید سبد خانوار ها، پرتقال را لحاظ کردند، گفت: حمل و تامین این محصول بیشتر مواقع از مازندران است.

وی تصریح کرد: بر این اساس وزارت جهادکشاورزی مکاتبه ای مبنی بر میزان نیاز پرتقال برای شب عید به تمامی سازمان های جهاد کشاورزی ارسال کرد.

شهیدی فر گفت: باید بررسی های میدانی برای تعیین میزان مرکبات استان ها صورت گیرد و بحث خرید این محصول در استان پیگیری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: سازمان تعاون روستایی مباشر خرید تامین پرتقال شب عید است.

شهیدی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بارش باران و سرمای چند درجه ای در استان خاطر نشان کرد: سرما مشکل چندانی را برای مرکبات ایجاد نمی کند و باغداران نگران این موضوع نباشند.

وی اظهار کرد: اگر باغداران در مواجه با سرما نسبت به تغذیه باغات اهمیت دهند و کود فسفاته، پتاسه و کودهای ترکیبی که مقاومت گیاه را نسبت به سرما افزایش می دهد استفاده کنند مشکل و نگرانی در زمان سرما وجود ندارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: باغداران باید با نگاه فنی و کارشناسی و آموزشی ترویجی نسبت به تقویت و مدیریت باغ ها اقدام کنند و باغ را در مقابل خشکی، سرما و سایر عوامل جوی بیمه کنند.

شهیدی فر گفت: باغداران باید برای پیشگیری از حوادث و کاهش ریسک در مقابل عوامل خسارت زا باغ ها را بیمه کنند.

مازندران دارای 115 هزار هکتار باغ مرکبات است و پیش بینی شده است امسال دو میلیون و 200 هزار تن انواع مرکبات در این استان تولید شود

کد خبر : ۳۱۸۲۶۸