خبرگزاری کار ایران

مسئول وصول مطالبات وزارت نفت در گفتگو با ایلنا اعلام کرد:

تاکنون هیچ یک از اموال بابک زنجانی فروش نرفته است / هر ایرانی 130 هزار تومان از بابک زنجانی طلبکار است

نزدیک به 200 کارشناس رسمی دادگستری در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف در قالب هیات‌های سه‌نفره متشکل از نمایندگان متهم، دادستانی تهران و شرکت ملی نفت ایران؛ مسئول ارزیابی اموال متهم هستند.

مسئول وصول مطالبات وزارت نفت با اشاره به این که هر ایرانی حدود 130 هزار تومان از بابک زنجانی طلبکار است؛ از عدم فروش اموال زنجانی توسط شرکت ملی نفت ایران به دلیل عدم انتقال اموال وی به این شرکت خبر داد.

دکتر هندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر این که علیرغم وکالت بابک زنجانی به شرکت ملی نفت در خصوص اموال خود هیچ یک از اموال بابک زنجانی هنوز  به شرکت ملی نفت ایران منتقل نشده است؛ تاکید کرد: به این دلیل شرکت ملی نفت ایران نتوانسته با فروش این اموال؛ بخشی از بدهی خود از متهم نفتی را وصول کند.

مسئول وصول مطالبات با اشاره به این که «ارزش اموال متهم، کمتر از یک چهارم بدهی وی است»، افزود: «نزدیک به 200 کارشناس رسمی دادگستری در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف در قالب هیات‌های سه‌نفره متشکل از نمایندگان متهم، دادستانی تهران و شرکت ملی نفت ایران؛ مسئول ارزیابی اموال متهم هستند که پس از نهایی‌شدن این اموال، بخشی از بدهی نامبرده  تحت نظر قوه قضائیه به شرکت ملی نفت ایران منتقل می‌شود».

به گفته دکتر هندی با توجه به حجم بدهی بابک زنجانی ، برآورد می‌شود که هر ایرانی حدود 130 هزار تومان از  این متهم طلبکار باشد.
وی افزود: وزارت نفت به دنبال مجازات بابک زنجانی نیست، بلکه وصول مطالبات خود را دنبال می‌کند.

به گزارش ایلنا بابک زنجانی در جلسه‌ی چهارم  دادگاه رسیدگی به اتهامات خود، اعلام کرد  که در بهمن ماه 1392 به دنبال درخواست مسئولان قضایی مبنی بر تسویه حساب با شرکت نفت، با تهاتر اموال خود موافقت نموده و در بیستم اردیبهشت ماه 1393 با وکالت بلاعزل ، چهار هزار میلیارد تومان از اموالش را  منتقل  کرده است. 

کد خبر : ۳۱۸۳۰۴