خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران در پاسخ به ایلنا:

30 درصد شبکه توزیع برق تهران فرسوده است / نیاز هزار میلیارد تومان اعتبار جهت نوسازی شبکه

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۴۷۲

هاشمی با بیان اینکه اصل کار ما مدیریت مصرف برق است در خصوص هزینه سرمایه‌گذاری در صنعت برق گفت: برای تولید یک مگاوات برق باید سه میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد هاشمی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در نشست خبری با اشاره به اهداف و راهبردهای شرکت توزیع برق اظهار داشت: برنامه استراتژیک ما رشد منابع انسانی، تامین برق پایدار، ارتقای سطح رقابت‌پذیری و ارتقای مشترکین است.

وی افزود: حوزه تهران 19 پست انتقال، 105 پست فوق توزیع، هزار و 415 فیدر، 11هزار و 350 دستگاه پست فشار متوسط که 33 درصد و یک سوم تاسیسات زیرزمینی 20 کیلوولت کل کشور را شامل می‌شود.

هاشمی همچنین تصریح کرد: طول شبکه فشار متوسط در تهران 6هزار و 100 کیلومتر است که 33 درصد و یا یک سوم کل کشور را شامل می‌شود. طول شبکه فشار ضعیف نیز 12 هزار کیلومتراست که 26 درصد کل کشور را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: تاسیاست زمینی در تهران یک سوم تاسیسات کل کشور است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران تعداد مشترکین این شهر را 4میلیون و 300 هزار مشترک اعلام کرد .

وی در ادامه به پیک بار شبکه طی سال جاری اشاره و اظهار داشت: پیک مصرف برق در سال جاری 4هزار و 185 مگاوات بود و در سال گذشته پیک بار 4هزار و 50 مگاوات بوده است.

وی میزان تلفات برق را در حال حاضر 7.1 درصد عنوان کردو افزود: میزان تلفات نسبت به سال 86، 50 درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه ما امسال برای کاهش تلفات 37 میلیارد تومان هزینه کردیم افزود: بابت این میزان کاهش تلفات 44 میلیارد تومان منافع داشتیم.

هاشمی با بیان اینکه اصل کار ما مدیریت مصرف برق است در خصوص هزینه سرمایه‌گذاری در صنعت برق گفت: برای تولید یک مگاوات برق باید سه میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وظیفه ما این است که مردم را نسبت به مصرف انرژی آگاه کنیم تصریح کرد: 60 درصد مصرف برق در فصل تابستان مربوط به وسایل سرمایشی است که طی مدت 6 ساعت بیشترین مصرف را دارند لذا اگر بتوانیم مردم را به گونه‌ای راهنمایی کنیم  که بتوانند هوشمند مصرف کنند یعنی در طی روز بین ساعت 11 تا 15 بیشتر مراعات کرده و میزان مصرف را کاهش دهند می‌توانیم شبکه را مدیریت کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در تهران هزار و 334 مشترک اداری داریم که 28 درصد مصرف هزار و 150 مگاوات را دارند گفت: در مراکز اداری 50 درصد مصرف برق مربوط به وسایل سرمایشی است.

وی با اشاره به اینکه هر قدر به مردم آگاهی دهیم مصرف را مدیریت کنند به نفع کشور است گفت: ما سالیانه 200 هزار مشترک جدید می‌پذیریم و با توجه به اینکه کشور در حال توسعه ناهمگون است باید نسبت به تولیدو توزیع برق توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری 480 مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق داشته‌ایم افزود: از طریق آموزش و لوازم اندازه‌گیری صنایع و ادرات باید بتوانیم که در سال آینده و برای گذر از تابستان 500 مگاوات صرفه‌جویی داشته باشیم که لازمه آن این است که مردم آگاهی بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه به میزان تلفات برق در شبکه توزیع اشاره و تصریح کرد: در سال 86 میزان تلفات برق 14 درصد بوده است که این میزان در سال جاری به 7 درصد رسیده است و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که میزان تلفات را تا پایان سال جاری به 6.5 درصد و سال آینده به 6 درصد کاهش دهیم و امیدواریم که در سال‌های آتی نیز این میزان به 5 درصد تقلیل یابد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به اینکه در سال گذشته 1.8 هزار میلیارد تومان فروش برق داشته‌ایم اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که میزان فروش طی سال جاری به 2.3 هزار میلیارد تومان می‌رسد که یک پنجم کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان مصرف برق بسیار بالاتر از میزان هزینه‌ها است اظهار داشت: درکل کشور از بابت فروش برق 10هزار میلیارد تومان درآمد و 30 هزار میلیارد تومان هزینه داریم. که این میزان درآمد یک سوم هزینه‌های ما است.

وی در ادامه در خصوص تجمیع قبوض آب، برق و گاز گفت: این تجمیع باید به صورت پایلوت انجام شود و باید برای اجرایی شدن آن فرهنگ‌سازی شود که البته کار سختی است و امیدواریم که به تدریج جا بیفتد.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا  مبنی بر اینکه میزان فرسودگی شبکه توزیع برق چقدر است گفت: شبکه توزیع برق کشور و تهران قدمتی بالاتر از 50 سال دارد و نیاز به بازسازی دارد که البته کارهای خوبی نیز برای نوسازی انجام شده منهای برخی جاها نیز که نیاز به سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی پنج ساله دارد.

وی افزود: حدود 30 درصد شبکه طول عمر بیش از 30 سال دارد که برای نوسازی این 30 درصد هزار میلیارد تومان بودجه لازم داریم.

وی در خصوص واگذاری شرکت‌های توزیع نیز گفت: ما آمادگی لازم را برای اجرایی شدن واگذاری‌ها به بخش‌خصوصی داریم. که البته در حال حاضر 60 درصد شبکه توزیع برق خصوصی و 40 درصد نیز در دست بخش دولتی است و در نظر داریم که از 40  درصد باقی‌مانده در دست دولت نیز 20 درصد را به بخش‌خصوصی واگذار کنیم.

وی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز و انشعاباتی که این اماکن دریافت می‌کنند تصریح کرد: این قضیه ما را زجر می‌دهد لذا در کمیسیون اصل 90 موضوع را مطرح کردیم که بتوانیم به این اماکن کنتور موقت بدهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز