خبرگزاری کار ایران

مدیر حقوقی شرکت ملی نفت به ایلنا خبر داد:

بدهی زنجانی وصول نشد/ وعده پرداخت شاید فردا / منتظر عکس العمل دستگاه قضایی هستیم

ماهرخ زاد گفت: با توجه به اینکه ایشان در جلسه دادگاه به روز دوشنبه و یا سه شنبه اشاره کرد ما منتظریم که شاید فردا بدهی هایش را پرداخت کند.

علی اکبر ماهرخ زاد مدیر حقوقی شرکت ملی نفت در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه طبق ادعای بابک زنجانی هنوز هیچ پولی از طرف این شخص به حساب شرکت ملی نفت ایران واریز نشده است، گفت: بابک زنجانی طبق قرارها و ادعاهایی که همیشه طی سه سال گذشته داشته همواره اینگونه اظهارات را مطرح کرده اما تاکنون هیچیک عملی نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ایشان در جلسه دادگاه به روز دوشنبه و یا سه شنبه اشاره کرد ما منتظریم که شاید فردا بدهی هایش را پرداخت کند.

ماهرخ زاد تاکید کرد: آنچه خواهان آن بوده و هستیم این است که بتوانیم مطالبات شرکت ملی نفت را وصول کنیم و البته اگر امروز پرداخت کند ما خوشحال هم می شویم.

وی تصریح کرد: ما رسما به شعبه رسیدگی کننده پرونده بابک زنجانی اعلام کرده ایم که نام کشور و نام بانک و منشاء پولهای بابک زنجانی را که مورد تایید بانک مرکزی باشد به ما اعلام کند زیرا ما دستگاه دولتی هستیم و باید قوانین و مقررات را راعایت کنیم یعنی این پروسه باید به تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی برسد.

مدیر حقوقی شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: اینکه بابک زنجانی در حضور دستگاه قضایی اعلام کرده که دوشنبه و یا سه شنبه ما هم منتظریم وصول مطالبات هستیم و هم منتظر واکنش دستگاه قضا هستیم.

به گزارش ایلنا، در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی که صبح روزشنبه نهم آبان ماه در دادگاه انقلاب به صورت علنی برگزار شد نامبرده اعلام کرد که یک ضمانتنامه بانکی به مبلغ یک هزار و 967 میلیون یورو و به ذینفعی شرکت HK از طرف یک بانک خارجی معتبر صادر شده است که طی چند روز آینده ارائه می‌شود.

وی افزود: برای اینکه قدرت خارجی خود را به اثبات برسانم مبلغ یک هزار و 968 میلیون یورو ضمانت‌نامه یک بانک معتبر صادر شده است. این ضمانتنامه نیازمند امضای 4 نفر است که 2 نفر امضا کردند اما چون شنبه و یکشنبه در کشورهای خارجی تعطیل است امضاهای باقی‌مانده طی روزهای آینده انجام می‌شود و فکر می‌کنم دوشنبه یا سه‌شنبه به دست شما برسد.

کد خبر : ۳۱۸۵۶۱