خبرگزاری کار ایران

سازمان توسعه تجارت:

آمار کالاهای وارداتی از آمریکا غیرواقعی است

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۰۳۷

سازمان توسعه تجارت در اطلاعیه ای به خبرسازی برخی رسانه ها درباره کالاهای وارداتی از آمریکا اشاره و اعلام کرد: در 6 ماهه نخست امسال مجموع کالای وارداتی از آمریکا 19 هزار تن بود که 95 درصد از آن را مواد اولیه شیمیایی، دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت، به تازگی فهرست 119 قلم کالای وارداتی از آمریکا توسط یکی از رسانه ها منتشر شد که حاوی آمارهای غیرواقعی است.

سازمان توسعه تجارت ایران در اطلاعیه خود آورده است: طبق آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی گمرک ایران، میزان واردات کشورمان از آمریکا در 6 ماه نخست امسال در مجموع به میزان 19.7 هزار تن و به ارزش بیش از 37 میلیون دلار رسید.

در این مدت، 15 قلم عمده واردات از آمریکا مربوط به خمیرچوب شیمیایی، سایر داروهایی که تولید داخل ندارند، مکمل های دارویی، وسایل و ابزار مورد استفاده در علوم پزشکی و جراحی، اعضای مصنوعی بدن انسان، دستگاه های برقی تشخیص بیماری، دستگاه های توموگرافی، دریچه قلب و سایر موارد است که این اقلام 95 درصد از وزن و 73.5 درصد از کل ارزش دلاری مجموع واردات از این کشور را به خود اختصاص داده است.

در این اطلاعیه تصریح شده که آمار منتشر شده به غیر از موارد یاد شده، خلاف واقع و غیرکارشناسی است.

سازمان توسعه تجارت در اطلاعیه خود افزوده است: اقلامی نظیر فرآورده های زیبایی و آرایشی، مکمل های غذایی، خمیر برای قالب گیری یا برای سرگرمی کودکان، جت اسکی و غیره به عنوان پنج درصد سایر موارد اشاره شده و 95 درصد از اقلام اصلی وارداتی مربوط به مواد اولیه شیمیایی، انواع دارو، تجهیزات و وسایل پزشکی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز