خبرگزاری کار ایران

هاکوپیان:

تولید هنوز با قوانین زمان جنگ در کشور صورت می‌گیرد

صنعت پوشاک امروز در دنیا تغییر کرده اما ما هنوز فاصله زیادی با آنها داریم. امروز در بخش تولید دنیا در بخش فراصنعتی است اما ما همچنان در بخش صنعت همانند زمان جنگ عمل می کنیم و در بخش فروش نیز مشکلات زیادی داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا سامبوت هاکوپیان رئیس هیات مؤسس انجمن صنایع پوشاک ایران شب گذشته در مراسم اولین مجمع انجمن صنایع پوشاک ایران با اشاره به تشکیل این انجمن گفت: احراز هویت انجمن صنعت پوشاک در شهریورماه 93 با دستور مستقیم وزیر صنعت انجام شد و قرار است طی یک برنامه 5 ساله در خصوص صنعت پوشاک اقدامات موثری صورت گیرد .

وی ادامه داد: بدین منظور کارگروهی به ریاست خانم نصراللهی ، مدیر صنایع نساجی وزارت صنعت تشکیل شد تا صنعت پوشاک ایران حیاتی دوباره پیدا کند.

صنعت پوشاک به حاشیه رفت

وی افزود: متاسفانه طی سال‌های گذشته صنعت پوشاک به حاشیه رفت این در حالی است که این صنعت می‌توانست ضمن ایجاد اشتغال و ثروت توسعه چشم‌گیری پیدا کند.

هاکوپیان با اشاره به تشکیل انجمن صنایع پوشاک ایران گفت: خرسندیم که این انجمن با یک برنامه بسیار دقیق و حساب‌شده تشکیل شد ، هدف این انجمن ایجاد انسجام بین همه نیروهای درگیر تولید و توزیع پوشاک است و ما به زودی شاهد دگرگونی در این صنعت خواهیم بود.

صنعت پوشاک امروز در دنیا تغییر کرده است

وی ادامه داد: صنعت پوشاک امروز در دنیا تغییر کرده اما ما هنوز فاصله زیادی با آنها داریم. امروز در بخش تولید دنیا در بخش فراصنعتی است اما ما همچنان در بخش صنعت همانند زمان جنگ عمل می کنیم و در بخش فروش نیز مشکلات زیادی داریم.

رئیس هیات موسس انجمن صنایع پوشاک ایران با بیان اینکه نیازمند شرایط برابر در دنیا هستیم گفت: ما زمانی که فوتبال بازی می‌کنیم قواعد بین ‌المللی را رعایت می‌کنیم و در مورد کار و تجارت هم نمی توانیم خارج از این قوانین در دنیا حاضر شویم ما باید با شرایط مساوی و اندیشه بین‌المللی سرعت خود را بالا ببریم.

وی ادامه داد: در صورتی که به فعالیتمان سرعت بخشیم می‌توانیم به بقای خود ادامه دهیم. که در این بخش از مسئولان مجریه تقاضا می‌شود قوانین دست و پا گیر در تولید را از بین ببرند و قوانین جدید را جایگزین آن کنند.

در بخش تولید هنوز قوانین جنگ تحمیلی در کشور حاکم است

هاکوپیان با بیان اینکه در بخش تولید هنوز قوانین جنگ تحمیلی در کشور حاکم است گفت: برای کسب و کار و تولید هنوز یک سازمان کار نظارت خود را بر روی سرمایه‌گذاران انجام می‌دهد و به صورت دستوری می‌گوید که باید چه کارهایی بکنند. همچنین سازمان تعزیرات حکومتی با اقداماتی که انجام می‌دهند تولیدکننده را مجبور به فرار می‌ کند.

وی افزود: خوشبختی ملت ما در تولید است و دنیا به این نتیجه رسیده که تا کشوری صنعتی نشود نمی‌تواند رو به جلو حرکت کند. هرچند این راه سخت و طاقت‌فرساست اما برای آینده فرزندانمان نیازمند فعالیت در این بخش هستیم.

 

کد خبر : ۳۱۹۰۹۵