خبرگزاری کار ایران

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا:

اجرای ارائه تسهیلات به متقاضیان مهاجرت معکوس با شروع برنامه ششم توسعه/ دریاخواری در روستاها نداریم

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۱۰۱

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه هنوز آیین نامه اجرایی ارائه تسهیلات خاص به متقاضیان مهاجرت معکوس از شهر به روستا ابلاغ نشده است،‌ گفت: در برنامه ششم توسعه ساز و کارهایی برای اجرایی شدن واگذاری این تسهیلات در نظر گرفته شده است.

احمد شاملو در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در ماده 194 قانون برنامه ششم توسعه به ارائه تسهیلات به متقاضیان مهاجرت معکوس اشاره شده است،‌ اظهار کرد: هنوز طرح جامع و مصوبه و آیین نامه اجرایی این قانون به نهادهای روستایی و بنیاد مسکن و دهیاری ها ابلاغ نشده است.   

وی ادامه داد: واگذاری زمین و ارائه تسهیلات ارزان قیمت از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای متقاضیان مهاجرت معکوس است.

شاملو با بیان اینکه واگذاری زمین از طریق بنیاد مسکن انجام می شود و نه دهیاری ها، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در هر منطقه ای که زمین داشته باشد، بخشی از اراضی متعلق به خود را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.       

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن افزود: دهیاری ها ابزار زیادی برای اجرای این قانون ندارد و مسئول اجرا و عملیاتی کردن ارائه تسهیلات به مهاجران معکوس بنیاد مسکن آن منطقه است.

‌وی با اشاره به ارائه تسهیلات خاص به مهاجران معکوس کارآفرین، تاکید کرد: علاوه بر ارائه تسهیلاتی که ذکر شد؛ تسهیلات دیگری به هر یک از متقاضیانی که بتواند در زمینه کارآفرینی برای آن روستا فعالیتی داشته باشد،‌ ارائه می شود.   

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در پاسخ به این سوال که آیا بنیاد در روستاها پدیده جدید دریاخواری مواجه شده است،‌ گفت: خوشبختانه پدیده دریاخواری به روستاها سرایت نکرده است و به طور قطع بنیاد مسکن در چهارچوب قوانین موجود در طرح هادی این موضوعات و تخلفات را کنترل می کند.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز