خبرگزاری کار ایران

میر سپاسی تاکید کرد :

الزام تقویت رابطه بین صنعت و دانشگاه

برای نزدیک شدن رابطه بین صنعت و دانشگاه باید اقدامات ویژه‌ای انجام شود. در این مسیر باید مثلثی شکل گیرد همانند مثلثی که روابط کارگر و کارفرما را تنظیم می‌کند روابط صنعت و دانشگاه نیز نیازمند چنین مثلثی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، میرسپاسی پدر علم مدیریت منابع انسانی ایران در مراسم انجمن صنایع پوشاک ایران اظهار داشت: رابطه بین صنعت و دانشگاه در همه دانشگاه‌ها مغفول مانده است و در بسیاری از دانشگاهها شاهد آن هستیم که دفتری در خصوص ارتباط بین صنعت و دانشگاه وجود دارد اما همیشه در این دفترها بسته است.

الزام تشکیل مثلث صنعت و دانشگاه

وی افزود: برای نزدیک شدن رابطه بین صنعت و دانشگاه باید اقدامات ویژه‌ای انجام شود. در این مسیر باید مثلثی شکل گیرد همانند مثلثی که روابط کارگر و کارفرما را تنظیم می‌کند روابط صنعت و دانشگاه نیز نیازمند چنین مثلثی است.

میرسپاسی خاطر نشان کرد:البته این ارتباط به صورت طبیعی اتفاق نمی‌افتد بلکه باید مداخلاتی از سوی دولت صورت گیرد، صنعت پوشاک نیز برای اینکه بتواند تاثیر خود را بگذارد باید از حمایت‌های دولت برخوردار شود.

بهره گیری از مشاوران داخلی به جای مشاوران خارجی

وی گفت: در برخی از صنایع مشاورانی از خارج از کشور دعوت می شوند این در حالی است که ما در داخل کشور دارای مشاوران کارآمدی هستیم و در صورتی که دفتری در  وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود تا رابطه بین صنعت و دانشگاه را تقویت کند می‌توان موفق‌تر عمل کرد .

میرسپاسی در خاتمه افزود: ما نیز می‌توانیم در بخش شرح وظایف و عملکرد ها همکاری هایی داشته باشیم هر چند در حال حاضر نیز همکاری هایی با بخش خصوصی داریم.

 

 

کد خبر : ۳۱۹۱۰۲