خبرگزاری کار ایران

مانور واکنش سریع در برابر شرایط بحرانی همراه اول برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۲۹۸

شرکت ارتباطات زیر ساخت ایران(همراه اول) اعلام کرد: مانور تست زیرساخت های ارتباطی کشور و آمادگی واکنش به موقع در شرایط اضطراری توسط این اپراتور کشور موفقیت آمیز برگزار شد.

به گزارش ایلنا از اداره کل شرکت ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول)، این مانور با هدف تست زیرساخت های ارتباطی کشور و آمادگی واکنش به موقع در شرایط اضطراری انجام شد.

براساس این گزارش، در مانور یادشده ترافیک حدود 70 هزار مشترک همراه اول در منطقه جنوب شهر قزوین و شهر صنعتی الوند از مدار خارج و تجهیزات سرویس دهنده استان قزوین به مشترکان، به استان معین قزوین (آذربایجان شرقی، شهر تبریز) منتقل و از تجهیزات و زیرساخت های آن استان برای سرویس دهی کامل به مشترکان یادشده استفاده شد.

همراه اول اعلام کرد: در این عملیات که زمان برآورد قطعی ارتباط 20 دقیقه بود، با برنامه ریزی انجام شده همه اهداف در نظر گرفته شده محقق شد.

همچنین از برنامه های دیگر این پروژه، قطع سرویس دهی آنتن BTS منطقه دیگری از شهر قزوین بود که با استفاده از کانکس اضطراری و ایجاد بستر انتقال از مسیر مایکروویو، این عملیات نیز در کمترین زمان ممکن (کمتر از 10 دقیقه) بطول انجامید.

یکشنبه گذشته پیش از عملیات به همه مشترکان همراه اول در استان قزوین با ارسال پیامک، موضوع اطلاع رسانی و بابت بروز قطع مقطعی ارتباط عذرخواهی شد.

اپراتور اول از موفقیت آمیز بودن و رسیدن به همه نتایج اهداف از پیش تعیین شده در مانور عملیاتی واکنش سریع در شرایط بحرانی خبر داد و اعلام کرد: همزمان با هفته پدافند غیرعامل، مانور افزایش آمادگی برای واکنش سریع در شرایط بحران در حوزه ICT، صبح دوشنبه (11 آبان) با مدیریت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در استان قزوین برگزار شد که این مانور به همه اهداف در نظر گرفته شده رسید.

عملیات یادشده با حضور تعدادی از مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و با هماهنگی و حضور مدیرانی از اداره کل تنظیم مقررات شمال غرب کشور، اداره کل فناوری اطلاعات استانداری قزوین، اداره کل بحران استانداری قزوین و اداره کل فناوری اطلاعات منطقه انجام شد.

نخستین مرحله از راه اندازی فناوری تلفن همراه در سال 1373 با ظرفیت سازی برای 9 هزار و 200 شماره در شهر تهران آغاز شد. در 19 مردادماه همان سال با واگذاری چهار سیم کارت به نهاد ریاست جمهوری، برای نخستین بار عرضه رسمی سیم کارت در ایران آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز