خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در گفت وگو با ایلنا:

خرید شناور برای دریای خزر به صرفه تر از تولید است/ 80 درصد هزینه ساخت شناور را تسهیلات می دهیم

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۱۳۱

دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه از خرید شناور از خارج از کشور حمایت نخواهیم کرد، گفت: در حال حاضر توان ساخت شناور در شمال کشور برای آب های خزر وجود ندارد و خرید آن به صرفه تر از ساخت است.

عبدالکریم رزازان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره با مقایسه هزینه های ساخت و هزینه های خرید شناور برای دریای خزر، اظهار کرد: در حال حاضر ساخت شناور برای آب های خزر صرفه و توجیه اقتصادی ندارد و در حالی که هزینه  ساخت شناور در شمال کشور چیزی حدود 16 میلیون دلار است که هزینه خرید همان مدل شناور اما دست سوم آن نهایتا 4 میلیون دلار تمام می شود.

وی ادامه داد: بنابراین خرید شناور از خارج برای دریای خزر به صرفه تر از ساخت آن  در داخل است و در حال حاضر هم توان ساخت با هزینه های اقتصادی و به صرفه شناور برای دریای خزر در صنایع داخلی وجود ندارد.  

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه تنها به درخواست هایی مجوز خرید از خارج داده می شود که توان تولید آن در داخل وجود ندارد،‌ ادامه داد:‌ علاقه ای به خرید و تامین شناور از خارج از کشور نداریم و در جنوب کشور هم 98 درصد شناورهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود.

رزازان با اشاره به ارائه تسهیلات به خریداران شناور های تولید داخل،‌ گفت: 80 درصد هزینه های خرید شناور تولید داخل را با ارائه تسهیلات پوشش می دهیم.  

دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت یک شناور تولید داخل چیزی حدود 8 تا 10 میلیارد تومان است،  اظهار کرد: 20 درصد این مبلغ را متقاضی باید به عنوان سرمایه و آورده اولیه تامین کند و  80 درصد باقی مانده  را می تواند از تسهیلات ارزان قیمت سازمان استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز