خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن در گفت وگو با ایلنا:‌

برنامه های جدید بسته ضد رکود مسکن در راه است/ کاهش سود بازار خطر افزایش قیمت ها را به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۳۷۰

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز تمام برنامه های در نظر گرفته شده در بسته ضد رکود مسکن اعلام نشده است،‌ گفت: در بسته ضد رکود مسکن برنامه های دیگری هم در نظر گرفته شده و پیشنهادها و اقدامات دیگری هم برای رونق بازار مسکن در راه است.

علی چگنی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه  افزایش سقف تسهیلات سپرده ممتاز یکی از برنامه های بسته ضد رکود بود، اظهار کرد: در این برنامه میزان تسهیلات سپرده ممتاز در شهرهای کوچک 40 میلیون،‌ در مراکز استان ها 50 میلیون و در تهران به 60 میلیون تومان افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه بسته ضد رکود هنوز کامل نشده است،  ادامه داد: برنامه های جدید بسته ضد رکود برای بازار مسکن در راه است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که سایر برنامه های این بسته در راستای تحریک تقاضا است یا تحریک عرضه، گفت: سایر برنامه هایی که هنوز اعلام و رسانه ای نشدند هم در راستای حمایت از تقاضا هستند البته این تحریک تقاضا به نوعی حمایت از سمت عرضه هم محسوب می شود.

چگنی ادامه داد: برخی از تسهیلات در نظر گرفته شده تنها شامل واحدهای مسکونی نوساز می شود که منجر به افزایش تقاضا برای خانه های نوساز و افزایش تولید خواهد شد.                 

وی با اشاره به تهدید ثبات قیمت ها در یک بازه زمانی بلند مدت،‌ گفت:‌ همانطور که افزایش شدید قیمت برای مصرف کننده، بازار و تولید زیان بار است اگر قیمت ها در بازه زمانی بلند مدت کمتر از نرخ تورم افزایش یابد؛ جاذبه سرمایه گذاری را از دست می دهد.

چگنی ادامه داد: در این شرایط  شاهد خروج سرمایه ها از بازار خواهیم بود و تولید به شدت کاهش می یابد و در سال های آتی با معضل کمبود خانه مواجه می شویم و همزمان مازاد تقاضا افزایش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بازار مسکن باید یک سود معقولی داشته باشد،‌ گفت: در حال حاضر سود بازار مسکن از نرخ سود بانکی کمتر است و رکود آثار بسیار منفی در بازار گذاشته است و شرایط سرمایه گذاری در این بازار شرایط خوبی نیست.      

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز