خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشکده‌ی پولی و بانکی:

همایش بانکداری الکترونیک فرصتی برای گسترش ارتباطات بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۵۲۵

همایش بانکداری الکترونیک هم جنبه‌ی علمی و کاربردی دارد و هم بحث‌های حاکمیتی را دربر می‌گیرد و رخدادی اقتصادی و تجاری در حوزه‌ی فناوری اطلاعات است.

علی دیواندری در ارتباط با پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: همایش بانکداری الکترونیک فرصتی برای گسترش ارتباطات بین‌المللی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده، دیواندری (دبیر همایش) گفت: موضوع فناوری اطلاعات روز‌به‌روز در نظام بانکی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و در این حوزه، نقش کلیدی و اساسی دارد و نیاز است در کنار سایر موضوع‌های حوزه‌ی بانکداری الکترونیک که حیاتی و زیر‌بنایی است، همایش سالانه و سلسله‌وار در این‌ خصوص برگزار شود.

وی با اشاره به این نکته که این همایش تنها یک رویداد صرف علمی و حاکمیتی نیست، گفت: همایش بانکداری الکترونیک هم جنبه‌ی علمی و کاربردی دارد و هم بحث‌های حاکمیتی را دربر می‌گیرد و رخدادی اقتصادی و تجاری در حوزه‌ی فناوری اطلاعات است. این همایش برای نهاد حاکمیتی مثل بانک مرکزی فرصت خوبی را فراهم می‌کند تا دستاورد، عملکرد، و استراتژی‌های خود را به نظام بانکی اعلام کند.

دبیر این همایش افزود: یکی از دستاوردهای مهم گسترش فناوری اطلاعات در کشور، کارآفرینی و جذب نخبگان در این حوزه است. این همایش فرصتی برای آگاهی از تغییرات تکنولوژیکی، طرح دیدگاه‌ها و تبادل نظر در حوزه‌ی بانکداری الکترونیک، گسترش ارتباطات و آماده‌سازی نظام بانکی برای ورود به شرایط پساتحریم است.

وی یادآور شد: محور اصلی این همایش، گسترش ارتباطات بین‌المللی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها نام‌گذاری شده است، زیرا برجام با زحمات مسئولان در حال اجرایی‌شدن است و بعد از اجرای کامل برجام، بانک‌ها باید روابط بین‌الملل را از سر گیرند که مستلزم آگاهی از تغییرات استاندارهای بین‌المللی در این حوزه است و این همایش فرصت خوبی برای اطلاع‌رسانی نظام بانکی از این روند است.

دیواندری خاطر‌نشان کرد: در حوزه‌ی فناوری اطلاعات در بخش سوئیفت و صدور کارت‌های بین‌المللی نیاز است استانداردهای مورد نیاز بانک‌های دنیا رعایت شود تا وارد سیستم‌های پرداخت بین‌الملل شویم.

او با اشاره به‌حضور شرکت‌های فناوری اطلاعات در پساتحریم گفت: شرکت‌های دارای نرم‌افزار و صاحب تکنولوژی با اجرایی‌شدن برجام فرصت حضور و واردات کالاهای خود را به ایران پیدا می‌کنند که تجهیزات پروژه‌های درحال‌ اجرا در کشور را تأمین می‌کند و این همایش نقطه‌ی شروع خوبی برای ارتباطات و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در بخش بانکداری الکترونیک است.

وی همچنین با اشاره به اهداف کلان این همایش گفت: بررسی روندهای کلان در حوزه‌ی فناوری اطلاعات، ایجاد فضای مناسب برای سیاست‌گذاری در این بخش، معرفی نقشه راه نظام پرداخت ملی، بررسی قوانین و مقررات موجود، و ارائه‌ی دستاوردهای نظام بانکی در حوزه‌ی بانکداری الکترونیکی اهدافی است که در این همایش دنبال می‌شود.

دیواندری گفت: امسال عملکرد بانک‌ها در حوزه‌ی بانکداری الکترونیک در این همایش بررسی می‌شود و با برگزاری جشنواره‌ی دکتر نوربخش، بانک‌های صاحب نوآوری در حوزه‌ی بانکداری الکترونیک رتبه‌بندی و رتبه‌های بالا اعلام می‌گردد. نوآوری، کاربردی‌ و اقتصادی‌بودن معیارهای اصلی معرفی بانک‌ها در حوزه‌ی فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به بخش جدید این همایش نیز گفت: مسابقه‌ی سخن تازه بخش جدیدی است که برای اولین بار در آن خانواده بزرگ نظام بانکی می‌توانند در حوزه‌ی بانکداری الکترونیک، پیشنهادهای نوآورانه و خلاقانه خود را ارائه کنند. به بهترین ایده‌ها جوایزی تعلق می‌گیرد و بخشی از طرح‌های برتر با حمایت بانک مرکزی فرصت حضور در همایش و اجرایی‌شدن را پیدا می‌کنند.

گفتنی است پژوهشکده‌ی پولی و بانکی پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت را با همکاری بانک مرکزی و شرکت ملی انفورماتیک در روزهای ۲۱ و ۲۲ دی در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز